معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد:

ببینید ا حزب‌الله را یک گروه تروریستی نمی‌دانیم

آغاز نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب در دوحه

نشست مقدماتی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در دوحه آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۰۸۶۲
آغاز نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب در دوحه

تاکید نخست وزیر قطر بر ضرورت حمایت از مردم سوریه

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در سخنانی در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب به مرکزیت مسأله فلسطین و ضرورت حل عادلانه آن اشاره کرد و اقدامات اسرائیل در قدس را غیرقانونی دانست.

وی افزود: کشورهای عربی با چالش های زیادی روبه‌رو هستند و به همین سبب در نشست دوحه مسائل زیادی پیش روی دارند.

وی در ادامه به بحران سوریه و ابعاد مختلف آن اشاره کرد و افزود: کشورهای عربی باید از ملت سوریه حمایت کنند.

به گزارش این شبکه هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در سخنانی در نشست افتتاحیه وزرای خارجه اتحادیه عرب در دوحه قطر با اشاره به حمایت کشورش از تلاشهای اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کرد عراق از هیچگونه دیکتاتوری حمایت نمی‌کند.

وی افزود: عراق تلاش می کنند تصمیمات نشست سابق سران عرب تحقق یابد و چندین طرح را نیز که هماهنگ با اعلامیه بغداد است پیشنهاد کرده است.

همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره نشست های مقدماتی سران عرب در دوحه قطر که روزهای سه شنبه و چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد از امروز آغاز می شود.

وزرای خارجه عرب در نشست های مقدماتی خود مهمترین موضوعاتی را که در دستور کار این دور از نشست های سران عرب در دوحه قرار دارد بررسی می کنند. چگونگی حل مسأله فلسطین و اوضاع فلسطین از جمله مسائلی است که در این دور از نشست های سران عرب بررسی خواهد شد.

newsQrCode
برچسب ها: اتحادیه عرب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها