تاکید روسیه و انگلیس بر حل‌و‌فصل بحران سوریه از طریق مذاکره

رئیس‌جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلیس در جریان مذاکرات تلفنی به تبادل نظر در خصوص مسائل مهم بین‌المللی، بخصوص اوضاع کنونی در سوریه پرداختند و هر دو طرف بر حل و فصل سیاسی مناقشه در این کشور از طریق مذاکره تاکید کردند.
کد خبر: ۵۵۰۸۱۰
تاکید روسیه و انگلیس بر حل‌و‌فصل بحران سوریه از طریق مذاکره

به گزارش روزنامه «وزگلاد»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که روز جمعه به ابتکارعمل طرف انگلیسی، مذاکرات تلفنی بین "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه با "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس انجام گرفت.

بر اساس این اطلاعات، در جریان این مذاکرات مسائل مهم مربوط به همکاری‌های دوجانبه در زمینه سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و همچنین مشارکت دو کشور در عرصه انرژی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در بیانیه کرملین آمده است: در این مذاکرات نخستین نشست به شکل «2+2» بین وزرای امور خارجه و دفاع روسیه و انگلیس که در تاریخ 13 ماه مارس در لندن برگزار شد، بسیار مثبت ارزیابی شد.

پوتین و کامرون همچنین بر اهمیت هماهنگی اقدامات روسیه و انگلیس در چارچوب فعالیت‌های «گروه 20» و «گروه هشت» تاکید کرده و در خصوص دیدارهای دوجانبه سران دو کشور در حاشیه نشست آتی سران گروه 20 در سنت پترزبورگ به توافق رسیدند.

کاخ کرملین افزود: در جریان این رایزنی رئیس‌جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلیس همچنین به تبادل نظر در خصوص مسائل مهم بین‌المللی، بخصوص اوضاع کنونی در سوریه پرداختند و هر دو طرف بر حل و فصل سیاسی مناقشه در این کشور از طریق مذاکره تاکید کردند.

علاوه بر این دو طرف وضعیت بحران در قبرس را نیز مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند که طرح رفع بحران مالی در این کشور با موفقیت همراه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها