والیبال جام جهانی دانش آموزان- پرتغال2014

نماینده ایران با صعود از مرحله گروهی حریف ترکیه شد

آئین تجلیل از ورزشکاران دانش آموز مدال آور در رقابت های آسیایی جهانی با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۹۷۶۴
حاجی بابایی: شرط کسب سکوی بین المللی آغاز از مدرسه و دوران ابتدایی است

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آئین تجلیل از ورزشکاران دانش آموز مدال آور در رقابت های آسیایی جهانی با حضور حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی ، علی پروین، داریوش ارجمند، حسین رضازاده، محمود خسروی وفا، محمود نصیری، محمدرضا طالقانی، محمدرضا داورزنی، افشین داوری، عیسی ساوه شمشکی، محمدرضا فولادگر و حسین شمس برگزار شد.
کیومرث هاشمی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم با خوش آمدگویی گفت: اگر بخواهیم در ورزش کشور به توسعه پایدار برسیم هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه از راه مدارس کشور و وزارت آموزش و پرورش وارد شویم. 12.5میلیون دانش‌آموز مستعد و با انرژی داریم و تمام سعی بنده و وزیر آموزش و پرورش توسعه ورزش‌های همگانی، قهرمانی و ورزش‌های تربیتی است.
وی افزود: ما با این طرح‌هایی که در آموزش و پرورش انجام دادیم جزء سه کشور برتر دنیا شدیم. در حال حاضر در هر یک از رشته‌های شنا، طناب‌زنی و ژیمناستیک ، یک میلیون دانش‌آموز فعالیت دارند. تجلیل از دانش‌آموزانی که در مسابقات آسیایی و جهانی رتبه کسب کرده‌اند هدف اصلی ما در این مراسم است و این کار برای ایجاد انگیزه بیشتر در آنهاست.
معاون وزیر همچنین تجلیل از بهمنش را تجلیل از جامعه رسانه ای دانست و تاکید کرد: 32تیم به مسابقات برون‌مرزی اعزام کردیم که شامل 490دانش‌آموز می‌شدند و امروز از 156دانش‌آموز تجلیل می‌شود و یکی از وظایف دیگر ما هم در این مراسم این است که به پیشکسوتان احترام بگذاریم و امروز از عطاءالله بهمنش پیشکسوت ورزش و رسانه تجلیل می شود.
در این جلسه عطاءالله بهمنش پیشکسوت عرصه رسانه و ورزش هم به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشت که کلیپی از زندگی وی و افتخارات گذشته اش پخش شد و و در نهایت حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش از وی تقدیر کرد و در احترام به جامعه رسانه ای در زمان این تقدیر بر دستان بهمنش بوسه زد.
پس از این بخش از مراسم تجلیل، بهمنش پشت تریبون رفته و با بیان اینکه کشتی جایگاه ویژه ای در بین ملل شرقی و خصوصا ایران دارد از دانش آموزان خواست کاری کنند که IOC کشتی را به المپیک بازگرداند و این رشته سر جای خودش مانده تا ایرانی ها همانند گذشته در کشتی و رشته های دیگر مدال آور شوند.
همچنین در این مراسم وزیر آموزش و پرورش با حضور در پشت سن به تقدیر از ورزشکاران ، مربیان و پیشکسوتان پرداخت وگفت: با یک کار کارشناسی در ورزش به این نتیجه رسیده ام که می توانیم در همه سکوهای بین المللی نماینده داشته باشیم به شرطی که ورزش از مدارس و از دوران ابتدایی آغاز شود.
وی پس از ارائه آمار از طرح های ملی و ورزش مدارس، با تاکید بر اینکه هر گروه از دانش آموزان که به خارج رفتند با موفقیت و با مدال بازگشتند تصریح کرد: امروز در اول راه قرار داریم و ادعایی نداریم که خیلی کار انجام شده است. ما امروز کار را شروع کرده ایم و اگر تا 10سال دیگر این گونه ادامه دهیم حال توسط هر کسی که می خواهد باشد، مطمئنم در اکثر رشته های ورزشی حرفهای بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.
در انتهای این مراسم از تیم های  دانش آموزی که در ر مسابقه های بین المللی مختلف موفق به کسب مدال شده بودند توسط وزیر آموزش و پرورش و شخصیت های ورزشی حاضر در مراسم تقدیر و تجلیل شد.
 

 

 


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها