فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فروش سوخت در مناطق مرزی کشور برای جلوگیری از قاچاق آن سهمیه ای می شود.
کد خبر: ۵۴۹۶۹۳
فروش سوخت در مناطق مرزی سهمیه ای می شود

سردار حسین ذوالفقاری امروز پنجشنبه در جریان دیدار از مناطق مرزی استان ایلام گفت: به دلیل اختلاف قیمت در داخل و بیرون مرزها، طرح های عملیاتی برای مقابله با قاچاق در حال اجرا شدن است.

وی افزود: افراد سودجو در برخی مناطق آلوده به قاچاق سوخت، از جمله حوزه خلیج فارس، و مرزهای استان سیستان و بلوچستان، با لوله کشی از داخل خانه خود در سواحل دریا اقدام به قاچاق سوخت می کردند که شناسایی و جمع آوری شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهارداشت: با تلاش و کنترل هایی که در یک ماه گذشته انجام شد، قاچاق سوخت کاهش شدیدی یافت.

سردار ذوالفقاری افزود: دولت برای جلوگیری از قاچاق، فروش سوخت در مرزها را سهمیه ای می کند، و مرزبانی نیز آمادگی دارد تا به صورت نظام‌مند در مناطق مرزی این طرح را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: در فاصله 20 کیلومتری مناطق مرزی، مرزنشینان شناسایی شده و مقدار مصرف سوخت آنان نیز مشخص شده است.

ذوالفقاری، همچنین از کاهش ورود افراد غیرمجاز به کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: ورود این افراد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد کاهش یافته است.

وی درخصوص بازارچه‌های مرزی نیز اظهارداشت: بر اساس تصمیم دولت مرزنشینان می‌توانند ماهانه تا سقف 20 میلیون ریال در مرز تبادل کالا داشته باشند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها