راز جنایت پس از 9 ماه فاش شد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مسئول یکی از کمپ های شرق تهران که با مشت و لگد جوان معتاد را به قتل رسانده بود،خبر داد و افزود:راز سر به مهر این قتل پس از 9 ماه تلاش کارآگاهان این پلیس فاش شد.
کد خبر: ۵۴۹۴۰۹
راز جنایت پس از 9 ماه فاش شد

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ آریا حاجی زاده گفت: ساعت 17 و 35 دقیقه 30 خردادماه سال جاری از طریق تماس کادر حراست بیمارستان الغدیر تهران با مرکز فوریت های پلیسی 110 تهران یک فقره فوت مشکوک به کلانتری136 فرجام اعلام و بلافاصله عوامل کلانتری در محل حاضر و به بررسی موضوع پرداختند.

بررسی های اولیه حکایت از آن داشت که فردی به هویت «جلال. ش» (27 ساله) که جهت ترک اعتیاد توسط خانواده اش در تاریخ 29 خردادماه سال 91 به کمپی واقع در شمیران نو برده شده در تاریخ 30 خردادماه توسط عوامل کمپ به بیمارستان منتقل و به علت مشکوکی فوت می کند.

تحقیقات مقدماتی با موضوع اعتیاد و تزریق مواد منجر به مرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی تحت موضوع اعتیاد و تزریق مواد مخدر منجر به مرگ، پرونده ای در دادسرای ناحیه 16 تهران تحت بررسی قرار گرفت و همزمان، به دستور مقام قضایی جسد جهت مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

همزمان با آغاز تحقیقات و بنا بر اظهارات مسئولان کمپ که در بازجویی های پلیسی اعلام داشتند متوفی بر اثر مصرف بیش از حد مواد فوت کرده است اما با اعلام پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ (اصابت ضربه به نقاط حساس سر وصورت بوده است)، پرونده با قرار عدم صلاحیت از دادسرای ناحیه 16 به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با ارجاع پرونده به دادسرای جنایی و تشکیل پرونده با موضوع «قتل عمد»، به دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی ، پرونده در اواخر شهریور سال جاری جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی در اداره دهم

با وجود آنکه پرونده پس از گذشت نزدیک به سه ماه از زمان وقوع حادثه در اختیار کارگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود، کارآگاهان در تاریخ 19 مهرماه سال 91 در خلال رسیدگی تخصصی «رضا.الف» 33 ساله مسئول کمپ را احضار از وی تحقیق کردند که نامبرده اظهارداشت: متوفی بدلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر و عدم توانایی در ترک بدحال شده که به بیمارستان منتقل و در نهایت فوت کرده است.

به دنبال اظهارات مسئول کمپ که تنها مظنون پرونده بود ماموران ضمن مراجعه به کمپ مذکور به بررسی میدانی از محل حادثه پرداخته در بررسی های انجام شده و تحقیق و تفحص از کسبه محل مشخص شد اظهارات مسئول کمپ کذب می باشد و سعی در انحراف مسیر تحقیقات را دارد.

اعتراف به جنایت

به همین منظور بنا به دستور قضایی مجدداً مسئول کمپ در تاریخ 21 اسفندماه سال جاری احضار و تحت بازجویی قرار گرفت که متهم بازهم اظهارات قبلی خود را تکرار کرد که سرانجام با انجام بازجویی های فنی و پلیسی مستمر و ارائه شواهد و قراین موجود متهم به ناچار لب به سخن گشود و ضمن اقرار به قتل، اظهار داشت:«متوفی با توجه به اینکه تازه به کمپ منتقل شده بود همان شب اول شب حالش خیلی بد بود که به او اهمیتی ندادم صبح که به سراغ او رفتم مشاهده کردم حالش بدتر شده خواستم او را به بیمارستان منتقل کنم که ضمن مقاومت، به من فحاشی کرد من نیز چند  مشت به وی زدم و با زور او را با دو نفر از پرسنل کمپ سوار خودرو کرده و به بیمارستان منتقل کردم».

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه اعترافات صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها