معاون‌اول رئیس جمهور:

مشکلات پرستاران را برای همیشه حل می‌کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور از تشکیل جلسه‌ای برای بررسی مشکلات پرستاران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد در ابتدای سال 92 در جلسه‌ای با حضور مسئولین نظام پرستاری همه مشکلات و مسائل پرستاران را بررسی کنیم.
کد خبر: ۵۴۹۲۴۳
مشکلات پرستاران را برای همیشه حل می‌کنیم

محمدرضا رحیمی عصر امروز (سه شنبه) در مراسم روز پرستار که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، با قدردانی از زحمات و تلاشهای همه پرستاران کشور، اظهار کرد: پرستاری یکی از کارهایی است که موجب خوشنودی و رضایت پروردگار است و دولت نیز برای حل مشکلات پرستاران کشور اهتمام ویژه دارد و تلاش می‌کند با تشکیل شورای عالی بیمه، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران را اجرا نماید.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: همه ما در طول زندگی با بیمارستان، پزشکان و پرستاران سر و کار داشته ایم و به خوبی باخدمات و زحمات طاقت فرسای پرستاران آشنا هستیم.

رحیمی با بیان این‌که نقش یک پرستار در مراقبت‌های پس از عمل جراحی بیماران، کمتر از نقش یک پزشک متخصص نیست، تصریح کرد: باید پرستاران به طور عادلانه از درآمدهای حاصل از عمل‌های جراحی بهره مند شوند و از این درآمدها سهمی داشته باشند.

وی با تاکید براین‌که باید بخشی از هزینه‌های عمل جراحی نصیب پرستاران شود، افزود: این‌که هیچ سهمی از هزینه عمل‌های جراحی برای پرستاران در نظر گرفته نمی‌شود، خلاف عدالت و بدور از انصاف است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر این‌که باید در شورای عالی بیمه ترتیبی اتخاذ کنیم تا وضعیت پرستاران یک بار برای همیشه اصلاح و مسائل و مشکلاتشان حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: شرایط کاری پرستاران باید به گونه‌ای باشد که روزانه هشت ساعت کار کنند تا با آسودگی خاطر و به دور از خستگی و فشارهای ناشی از کار به بیماران رسیدگی نمایند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که باید زمینه به کارگیری همه پرستاران فراهم شود، به طرح پایش سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت: براساس این طرح قرار است صدهزار پرستار در یک روز برای همه ایرانیان یک پرونده پزشکی فراهم کنند که این اقدام مقدمه‌ای برای اجرای طرح پزشک خانواده است.

وی اظهار امیدواری کرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نسبت به تاسیس یک معاونت برای رسیدگی به امور پرستاران اقدام کند تا شاهد بهبود شرایط و وضعیت پرستاران باشیم.

در این مراسم باحضور معاون اول رئیس‌جمهور از تمبر یادبود پیشکسوتان پرستاری رونمایی شد و با اهداء لوح سپاس از پرستاران نمونه کشور، رسانه‌های برتر در زمینه سلامت و کسانی که بیشترین فعالیت را در زمینه پرستاری داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.

جامعه پرستاری کشور نیز هدیه‌ای را به عنوان یادبود به معاون اول رئیس‌جمهور تقدیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
اینقدر شعار ندهید بلكه عمل كنید هر چند عملكردتان موید بی تدبیری شماست . یاد شهید بزرگوار دكتر بهشتی بخیر كه فرمودند ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت .به عنوان عضو كوچك ملت بزرگ ایران به شما توصیه میكنم از این موهبت الهی استفاده كنید و به مردم خدمت نمائید.

نیازمندی ها