نقشه راه پرستاری تدوین می‌شود

قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری از تدوین نقشه جامع پرستاری در کشور خبر داد و گفت: پرستاران از این پس دارای نقشه راه خواهند بود تا بر اساس آن نقشه تحول پرستاری اجرا شود.
کد خبر: ۵۴۹۱۸۸
نقشه راه پرستاری تدوین می‌شود

به گزارش فارس، فاطمه اسکویی در همایش روز پرستار در سالن وزارت کشور افزود: نقشه جامع پرستاری با ایجاد تغییراتی مراحل نهایی خود را می‌گذراند و بر اساس آن سیاست‌ها، اهداف مشخص می‌شود و نقشه تحول پرستاری که پیش‌نویس آن تهیه شده بر این اساس آماده می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه راهبردی آموزش پرستاری تدوین شده است و در حوزه آموزشی و مراقبتی الگوی هیات علمی بالینی تهیه شده است تا از این طریق اعضای هیئت علمی در حوزه درمان مستقر شوند.

اسکویی گفت: آئین‌نامه صلاحیت حرفه‌ای با همکاری تمام حوزه‌های مرتبط تدوین شده است و در برنامه کارشناسی رشته پرستاری گنجانده شده است و در امتحان جامع پرستاری برگزار خواهد شد تا افراد فارغ‌التحصیل پس از تأیید صلاحیتشان و با برگزاری آزمون به خدمت گرفته میشوند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری از صدور پروانه کار پرستاری خبر داد و گفت: تلاش شده است تا حوزه بالین و آموزش با یکدیگر کار کنند و به این ترتیب دانشجویان سال چهارم پرستاری مهارت‌های لازم را در دوره آموزشی خود کسب می‌کنند.

وی با اشاره به انتخاب دانشگاه برتر در امور پرستاری گفت: در این زمینه 6 دانشگاه معرفی می‌شوند که بر اساس ساختار و شایستگی مدیران و رضایتمندی انتخاب می‌شوند.

اسکویی از تصویب رشته کارشناس ارشد پرستاری اورژانس خبر داد و گفت: 10 رشته کارشناسی ارشد پرستاری ایجاد شده است که در گذشته فقط 2 رشته مدیریت و آموزش وجود داشت.

اسکویی افزود: رشته‌های پرستاری اورژانس، سلامت جامعه، داخلی جراحی، کودکان، روان پرستاری، مراقبت از نوزادان، مراقبت ویژه، توانبخشی، سالمندی و مراقبت نظامی رشته‌های جدید‌التأسیس هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری گفت: برنامه جدید وزارت بهداشت تهیه راهنمای بالینی است که در این زمینه پرستاران مشارکت زیادی داشته‌اند و قرار شده در برنامه پزشک خانواده حضور فعال داشته باشند.

اسکویی گفت: 150 هزار پرستار در کشور وجود دارد که 92 هزار نفر از آنها در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر افراد در مؤسسات دولتی و غیردولتی فعالیت می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری تصریح کرد: یک هزار و 250 پرستار عضو هیئت علمی داریم که 25 درصد از آنها در دانشگاه آزاد خدمت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها