اولتیماتوم جدید گازی ایران به پاکستان

احتمال جریمه گازی اسلام آباد قوت گرفت

با حضور روسای جمهور پاکستان و ایران:

عملیات اجرایی ساخت خط لوله صلح آغاز شد

عملیات ساخت خط لوله انتقال گاز ایران موسوم به خط لوله صلح دقایقی پیش با حضور احمدی نژاد و آصف علی زرداری روسای جمهور ایران و پاکستان در نقطه صفر مرزی دو کشور به صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۵۴۸۸۳۶
عملیات اجرایی ساخت خط لوله صلح آغاز شد

روسای جمهوری ایران و پاکستان با پرده برداری از یادمان طرح لوله صلح اغازعملیات اجرایی خط لوله صلح در خاک پاکستان را اعلام کردند.

عملیات ساخت خط لوله انتقال گاز ایران موسوم به خط لوله صلح با انفجاری نمادین و حفر کانال توسط بیل های مکانیکی با حضور روسای جمهور و هیئت های همراه به طور رسمی آغاز شد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آغاز این مراسم  با اظهار خشنودی از انتقال گاز ایران به کشور پاکستان ، تکمیل این پروژه را به نفع صلح و امنیت و پیشرفت منطقه عنوان کردند.

دکتر احمدی‌نژاد و آصف علی زرداری ضمن تاکید بر بهره گیری از پتانسیل های موجود در دو کشور بر تقویت روابط اقتصادی ،سیاسی و امنیتی تهران و اسلام آباد تاکید کردند.

 احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به عنوان مهمترین سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان محسوب می شود و براساس توافقات انجام شده بین روسای جمهور دو کشور ایران متعهد شده است  برای پیشرفت احداث خط لوله صلح در خاک پاکستان 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

این سرمایه گذاری شامل 250 میلیون دلار به صورت وام و 250 میلیون دلار از طریق بانک های تجاری و تامین تجهیزات صورت خواهد گرفت.

مقرر شده است تا جمهوری اسلامی ایران از فروردین سال اینده سالانه هفت و هشت دهم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر کند.

در حال حاضر ترکیه تنها کشوری است که ایران به آن گاز طبیعی صادر می کند که با پایان یافتن عملیات اجرایی خط صلح پاکستان نیز در زمره دومین کشور دریافت کننده گاز طبیعی ایران قرار خواهد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهرعملیات اجرایی احداث خط لوله گاز در داخل کشور به طول 900 کیلومتر از عسلویه به ایرانشهر انجام شده است و ادامه این خط در داخل خاک پاکستان به طول 800 کیلومتر و با قطر لوله 42 اینچ از مرز ایران تا منطقه «نوابشاه» پاکستان به مسافت 781 کیلومتر امتداد خواهد داشت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها