معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از 844 کمپ غیرمجاز شناسایی شده، 184 مرکز پلمپ شده است.
کد خبر: ۵۴۸۲۴۵
80 درصد مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد تعطیل می‌شوند

باباک دین‌پرست در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تا کنون حدود 844 مرکز غیرمجاز شناسایی شده و براساس ابلاغ دستورالعمل برخورد قانونی و جدی با مراکز غیرمجاز، تاکنون 184 مرکز در چارچوب دستورالعمل مذکور پلمپ و 72 مرکز نیز در چرخه قانونی دریافت مجوز فعالیت قرار گرفته‌ا‌ند.

وی افزود: در راستای قانونمند کردن مراکز و الزام آنها به اجرای پروتکل‌های درمانی، برخورد با مراکز غیرمجاز همچنان در دستور کار جدی ستاد قرار دارد و در آینده‌ نزدیک حدود 80 درصد مراکز غیرمجاز تعطیل خواهند شد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: استانداردسازی مراکز و تسهیل در روند صدور مجوز برای مراکز درمانی از مهمترین قدامات سالهای اخیر است که همچنان ادامه دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: همچنین تمامی کمپ‌ها موظف هستند که استانداردهای لازم را در حوزه درمانی معتادان رعایت کنند.

به گفته وی، تعدادی از کمپ‌ها سال گذشته استانداردسازی را آغاز کرده‌اند و تعدادی در حال اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه هستند، اما تعدادی نیز مقاومت می‌کنند و نمی‌خواهند پروتکل جدید را اجرا کنند.

دین پرست تاکید کرد: با کمپ‌هایی که استانداردهای لازم درمانی را رعایت نکنند به شدت برخورد می‌کنیم.

به گفته وی، سال گذشته نیز با حدود 200 کمپ غیر مجاز ترک اعتیاد در قالب تذکر، تعطیلی موقت و فرصت دوباره برای استانداردهای و پلمپ، برخورد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها