نزدیکان معتاد با او چگونه باید رفتار کنند؟

یاور او باشید، نه دشمنش

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

ترک اعتیاد 25 هزار معتاد طی 2 سال

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر راه‌ اندازی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب را فرصتی برای بازگشت سالم افراد معتاد به جامعه دانست و افزود: طی دو سال اخیر، 25 هزار نفر در مراکز درمان و کاهش آسیب، اقدام به ترک مواد مخدر کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۵۸۸۰
ترک اعتیاد 25 هزار معتاد طی 2 سال

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مصطفی محمدنجار امروز شنبه در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه در مجموع سه هزار و 940 مرکز مجاز درمان و کاهش آسیب مواد مخدر در سطح کشور فعال است، گفت: تعداد معتادان زیر پوشش این مراکز در سطح کشور 657 هزار نفر می‌باشد.

وی افزود: بخشی از سرقت‌ها و جرایم خرد با اعتیاد ارتباط دارد و با جمع‌آوری معتادان و تلاش برای درمان آنها، امنیت و احساس امنیت نیز افزایش خواهد یافت.

وزیر کشور از کاهش 28 درصدی مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کشور خبر داد و افزود: هم اکنون 15 مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان (حسب ماده 16 قانون) در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر راه‌‌اندازی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را فرصت مناسبی دانست که افراد معتاد با استفاده از آن بتوانند به جامعه بازگردند.

وی افزود: طی دو سال اخیر، 25 هزار نفر در مراکز درمان و کاهش آسیب ماده 16 قانون، اقدام به ترک مواد مخدر کرده‌اند و تاکنون براساس مصوبه هیات وزیران، پنج درصد از بودجه اشتغال کشور به اشتغال بهبودیافتگان اختصاص می‌یابد که در این رابطه کارهای خوبی در حال انجام است.

محمدنجار با تاکید بر این که نگاه به فرد معتاد باید اصلاح شود، تصریح کرد:‌ در قانون از معتاد به عنوان بیمار یاد شده که باید زمینه اصلاح و بازگشت وی به جامعه و خانواده‌اش به خوبی فراهم شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: وجود آسیب اجتماعی بیانگر وجود نقطه ضعف‌هایی در کارهاست که در صورت مشاهده آن، تمامی مردم از جمله مسوولان، اندیشمندان و علما باید برای رفع نقطه یا نقاط ضعف اقدام کنند.

محمدنجار اعتیاد را عامل از بین برنده نهاد خانواده به عنوان مقدس‌ترین نهاد در جامعه ذکر کرد و افزود: باید در راستای پیشگیری از این معضل و با استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مردمی اقدام شود.

وزیر کشور تصریح کرد: ‌در حوزه مقابله با مواد مخدر مشکل مالی نداریم و این بخش نیازمند همت هر چه بیشتر است.

گفتنی است؛ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این مراسم، با اهدای لوح از استاندار، فرمانده انتظامی، فرماندار کرمان، مدیرکل بهزیستی و رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر اعضای شورای هماهنگی استان کرمان به دلیل اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با مواد مخدر در این استان قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها