سرفه و گلودرد انواع مختلفی دارد که برخی از آنها ناشی از عوامل بیماری‌زای ویروسی است، برخی عامل باکتریایی و برخی هم ممکن است منشأ آلرژیک داشته باشد که هر کدام متناسب با عامل ایجادکننده آنها به شیوه‌ای متفاوت تحت درمان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۷۵۸۹

به گزارش ایسنا، پزشکان تاکید دارند که گلودردهای باکتریایی باید با آنتی‌بیوتیک‌های مناسب درمان شود، اما در مورد گلودردهای ویروسی اغلب داروی آنتی‌بیوتیک تجویز نمی‌شود و معمولا روش مناسب برای درمان این نوع گلودرد، استفاده از روش‌های طبیعی‌تر است.

محققان چند روش طبیعی موثر و بی‌خطر برای بهبود گلودردهای غیرباکتریایی ارائه کرده‌اند:

ـ برای بهبود سریع گلودرد هیچ شیوه‌ای موثرتر از روش سنتی قرقره کردن آب نمک نیست.

ـ روش دیگر ترکیب دو تا سه عدد گل میخک ادویه‌ای با یک تا دو عدد سیر و افزودن این مخلوط به یک فنجان عسل است. از این ترکیب سه نوبت در روز و هر نوبت به اندازه یک قاشق چایخوری استفاده کنید.

ـ همچنین می‌توانید مقداری پودر زردچوبه را داخل یک فنجان شیر گرم ریخته و هر شب قبل از خواب این ترکیب تسکین‌دهنده را بنوشید.

ـ تا حد امکان مایعاتی مثل آب و سوپ را بیشتر مصرف کنید. مرطوب نگه داشتن گلو به ویژه با مایعات گرم به درمان سریع‌تر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ـ فضای خانه را از دود سیگار و غبار پاکسازی کنید، چون این دو عامل عفونت و سرفه را تشدید می‌کند.

خواب آرام درپی فعالیت فیزیکی می‌آید

نتایج یک آزمایش جدید نشان می‌دهد افرادی که فعالیت‌های فیزیکی هرچند ناچیز دارند، بهتر از افرادی که ورزش انجام نمی‌دهند به خواب می‌روند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان انجمن ملی خواب آمریکا در مطالعه‌ خود دریافتند 56 تا 67 درصد از افرادی که در طول هفته فعالیت‌های فیزیکی دارند، از خواب شبانه راحت‌تری برخوردارند.

همچنین فقط 39 درصد از افرادی که فعالیت‌های فیزیکی ندارند، در شبانه‌روز خواب راحتی دارند. همه افراد می‌توانند با انجام فعالیت‌های فیزیکی سبکی همچون پیاده‌روی و ورزش‌های دیگر از قبیل یوگا، شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری خواب راحت‌تری داشته باشند. همچنین یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در خوب خوابیدن موثر باشد، نشستن زیاد باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها