رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:

چاوز یک حزب اللهی عاشق مردم بود

مهمانپرست:

روابط تهران - کاراکاس بعد از فوت چاوز هم ادامه می یابد

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص درگذشت هوگو چاوز و تاثیر آن در روابط ایران و ونزوئلا گفت: امیدواریم روابط دو کشور با همان قوت و همان سطح گذشته ادامه پیدا کند چرا که هیچ اتفاقی به لحاظ وضعیت سیاسی در روابط دو کشور نیفتاده است.
کد خبر: ۵۴۷۴۹۵
روابط تهران - کاراکاس بعد از فوت چاوز هم ادامه می یابد

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان درباره مرگ هوگوچاوز رئیس جمهور ونزوئلا گفت: حادثه فوت چاوز برای مردم ونزوئلا یک حادثه غم انگیز بود چون ایشان را قهرمان ملی خود می دانستند.

وی افزود: اخبار و اطلاعات حاکی از آن است که مردم در ونزوئلا راه چاوز را ادامه می دهند و از وی و خواسته هایش حمایت می کنند.

مهمانپرست در خصوص احتمال حضور هیئتی از ایران در مراسم تدفین چاوز خاطرنشان کرد: برای مراسم تدفین مراسمی با حضور کشورهای آمریکای لاتین برگزار می شود. اگر قرار باشد مسئولینی از کشورهای دیگر دعوت شوند حتما این مسئله را بررسی و اقدام می کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص اظهاراتی درباره علت مرگ چاوز که به بیو تروریسم توسط آمریکا نسبت داده شده است گفت: اینکه علت و فوت بیماری ایشان چه بوده باید متخصصین نظر بدهند و اگر اسنادی پیدا کنند به اطلاع می رسانند.

وی بیان کرد: نفس روابط ما با آمریکای لاتین بویژه ونزوئلا یک ظرفیت خوب برای همکاری کشورهاست. این روابط با ظرفیت خود ادامه می یابد و با گسترش روابط نشان می دهیم چاوز مسیر خوبی را طی کرده و این مسیر با حمایت مردم ادامه پیدا می کند.

مهمانپرست با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی به لحاظ سیاسی در روابط دو کشور نیفتاده است بیان کرد: مردم از رهبرشان در ونزوئلا حمایت می کنندو راهشان را ادامه می هند. همه اقشار در ونزوئلا از ارتش، معاون چاوز که هم اکنون در جایگاه او قرار گرفته و ... کمک می کنند وضعیت با ثبات آنجا ادامه پیدا کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها