تصمیم جدید ایران خودرو و سایپا:

قیمت خودرو 10 تا 22 درصد کاهش می یابد

در پی جلسه امروز رئیس جمهور با وزرای صنعت و اقتصاد و مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی و در پی دستور ویژه احمدی‌نژاد برای پرداخت ارز مبادله‌ای و تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، ایران خودرو و سایپا برای کاهش 10 تا 22 درصدی قیمت خودرو به جمع‌بندی رسیدند.
کد خبر: ۵۴۶۴۴۲
قیمت خودرو 10 تا 22 درصد کاهش می یابد

به این ترتیب در صورت اختصاص ارز مبادله‌ای به خودروسازان، امکان کاهش قیمت خودرو تا 15 درصد وجود دارد و در صورتی که تسهیلات هزار میلیارد تومانی نیز به خودروسازان پرداخت شود، کاهش قیمت خودرو تا سقف 20 تا 22 درصد محقق خواهد شد.

بر این اساس، شرکت‌های خودروساز تا روز سه‌شنبه این هفته فرصت دارند، مدارک خود را برای قیمت‌گذاری جدید تولیداتشان به شورای رقابت ارائه کنند که پیش‌بینی می‌شود، این مدارک فردا به شورا ارائه شود.

در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور مقرر شد خودروسازان آنالیز قیمتی خود را برای تعیین قیمت نهایی به شورای رقابت ارائه کنند و قیمت خودرو در چارچوب وظایف سازمان حمایت و شورای رقابت تعیین شود.

رئیس‌جمهور امروز در نشست ستاد تنظیم بازار به مدیران دو خودروساز بزرگ اعلام کرد که ‌اگر قیمت‌ها را کاهش و عرضه را افزایش ندهند، تعرفه واردات خودرو را به 10درصد کاهش خواهد داد.

در این جلسه، با حضور رئیس‌جمهور و مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به مشکلات به وجود آمده در بازار خودرو رسیدگی شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ك
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
۰
۰
قیمتها را سه برابر كردند حالا می خواهند 20 درصد كم كنند !!! لابد یكعده ای هم میگن خدا خیرشون بده ارزان كردند !!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
۰
۰
خدا خیرشون بده این دولت را انقدر به فكر مردمه همه چی داره ارزون میشه البته تو تلویزیون و رسانه ها
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
۰
۰
تا كی میخواین ما رو مسخره كنین كدوم ارزونی .بندگان خدا ما كارگرا دیگه نون شب واسه زن و بچه مون رو به زور در میاریم اخه كی میتونیم پراید 15 یا 16 میلیونی بخریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها