خزاعی در دیدار با بان کی مون تاکید کرد:

لزوم حمایت عملی از حقوق مردم فلسطین

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

فلسطین، محور وحدت امت اسلام است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار معاون دفتر سیاسی حماس گفت: مقاومت برای آزادی فلسطین بهترین محور برای وحدت جهان اسلام است و این راهبرد می‌تواند مانع بروز اختلافات در جهان اسلام شود.
کد خبر: ۵۴۶۴۳۴
فلسطین، محور وحدت امت اسلام است

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی؛‌ سعید جلیلی افزود: از یک سو موضوع فلسطین می‌تواند موجب وحدت جهان اسلام، و از سوی دیگر نیز جهان اسلام با وحدت می‌تواند موجب آزادی فلسطین شود.

وی اضافه کرد: مقاومت اسلامی پیش از بیداری اسلامی توانست با حمایت جبهه مقاومت، پیروزی‌های درخشانی چون جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه به دست آورد و امروز نیز با سرلوحه قرار دادن شعار «فلسطین از بحر تا نهر» و تجمیع ظرفیت‌های حاصل از بیداری اسلامی می تواند موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

جلیلی تصریح کرد: دشمنان در تلاشند با ایجاد اختلافات داخلی در امت اسلامی بر سر موضوع سوریه و تضعیف نقش اساسی سوریه در محور مقاومت، ظرفیت‌های جهان اسلام را در پشتیبانی از مقاومت متفرق کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جنگ هشت روزه بار دیگر اثبات کرد که مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است گفت: تمام طرح‌هایی که در قالب روند سازش ارائه شده، برای جلوگیری از مقاومت بوده است.

موسی أبومرزوق معاون دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات فلسطین و منطقه، بر نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسائل جهان اسلام تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله سوریه راه حل نظامی ندارد، اهمیت جایگاه سوریه را در آزادی فلسطین یادآور شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها