نماینده مردم تاکید کرد:

مخالفت مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مصاحبه‌ای تلفنی با رادیو گفتگو بر مخالفت مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو تأکید کرد.
کد خبر: ۵۴۵۸۱۴
مخالفت مجلس با کاهش تعرفه واردات خودرو

به گزارش جام جم آنلاین نادر قاضی پور در این باره گفت: «بنده و همکاران در مجلس شدیداً مخالف واردات خودروی خارجی هستیم و امیدواریم تولیدکنندگان داخلی کیفیت را به حدی برسانند که هر ایرانی به خرید تولیدات داخل رغبت داشته باشد.»

وی با اشاره به ظرفیت های سیاست اصل 44 در حوزه خودرسازی تصریح کرد؛ «دولت باید در حوزه خودروسازی حضور داشته باشد؛ یک شبه نمی توان این صنعت را واگذار کرد؛ درحالی که خصوصی سازی باید مبتنی بر افزایش اشتغال و سرمایه سازی باشد.»

قاضی پور گفت: «مجموعه های خودروسازی در دست شورای رقابت هستند ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت از شورای رقابت تبعیت نمی کند تا در امر قیمت گذاری اقدام نماید.»

وی افزود: «وضعیت مدیریت خودروسازی باید دگرگون شود و افراد متعهد و ولایت مدار در این عرصه حاضر باشند تا به تعهدات خود عمل کنند و یقین بدانید که تحولاتی در این صنعت پدید خواهد آمد.»

محمدرضا نجفی منش (عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو) در تکمیل گفته‌های قاضی پور اظهار داشت: «عده‌ای سعی می کنند به راحتی به سمت واردات حرکت کنند و حاضرند همه چیز را زیر پا بگذارند و اقدام به واردات کنند.»

وی گفت: «در زمان نزدیک به انتخابات دوباره بحث کاهش تعرفه خودرو خارجی و افزایش واردات مطرح است؛ در این شرایط پولی که به زحمت بدست می آید باید پای خودرو خارجی هدر رود.»

نجفی منش افزود: «مجلس باید بررسی کند و از مقامات دولتی این سوال را مطرح کند که در سال حمایت از تولید ملی چه حمایتی از خودروسازان انجام گرفته است.»

وی با بیان این که از میان برداشتن تعرفه، باعث می شود مشتری ایرانی خودرو داخلی را انتخاب کند، تصریح کرد: «هم اکنون با واقعی شدن نرخ ارز و کاهش بهره بانکی ما خودرویی را با قیمتی کمتر از خودروهای خارجی تولید  و به مشتری عرضه می نماییم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
۰
۰
وی گفت: «در زمان نزدیك به انتخابات دوباره بحث كاهش تعرفه خودرو خارجی و افزایش واردات مطرح است؛ در این شرایط پولی كه به زحمت بدست می آید باید پای خودرو خارجی هدر رود.» هدر رود؟!!! هدر رود رو باید در مورد لگن های داخلی گفت
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
۰
۰
خدا خیرتون بده مجلسی ها؟؟ به فكر مردم كه نیستید به فكر خودروسازا هستید اقلا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
بععععععععععععععععععععله! معلومه كه مجلس ترفدار كیه! ملت یا چند درصد رانت خوار مفت خور!!!!!!!!!!!!!!!
شیرمحمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
با سلام ما نمیدانیم شما نماینده مردم هستید یا نماینده رانت خودرو ساز كه پرایدی كه هشت میلیون بود را به مردم بیست میلیون می دهید واقعا برای مردم متاسفم یا قیمت ها را درست كنید یا واردات را آزاد البته اگر كمی انصاف و جوانمردی در وجودتان باقی است
نور ی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
جام عزیز خواهشن بگذار-- شركت های خودروساز درصدی كه به حقوق كارمندان افزایش میابد اقدام كنند ، نه اینكه 100%-
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
سلام و با تقدیر وتشكر از همه مسئولین و رسانه ها كه در برابر افزایش قیمت خودرو این قدر طرح سئوال - مطلب و خبر وتحلیل و پیگیری و ........ داشته اند اما ای كاش مسئولین محترم دولت و مجلس و تمام رسانه های خبری و تحلیلی در قبال افزایش قیمت 100 تا 300 درصدی گوشت قرمز - ماهی - مرغ تازه- برنج داخلی وخارجی - انواع حبوبات وخشكبار - روغن - قند وشكر وچای - لبنیات - صابون حمام و پودر شوینده - كفش والبسه - خدمات - حمل ونقل و - ........... واكنش های مطلوبی از خود نشان دهند زیرا گرانی خودرو مربوط به آن یك درصد جامعه است كه قصد خرید خودرو دارند ولی باید بدانیم در حال حاضر 99 درصد جمعیت كشور با مشكل تامین ارزاق و معیشت روبرو هستند ایكاش بدنبال حل مسائل اصلی وعمده جامعه باشیم نه بدنبال مسائل فرعی!!؟؟
مجید علی محمدی
United States
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
فقط میگم ، متاسفم برای مجلس و نمایندگان مجلس..... البته آقایون به احتمال زیاد ، یا ماشین ایرانی (پراید) یا ندارن و یا سوار نمیشن و یا رایگان گرفتن و یا تیم حفاظت از ماشین های خارجی و یا با كیفیت استفاده میكنه !!!!! درد ما مردمو نمیفهمن ، خودرو صفر ، باید كمك فنر بشكونه و خیلی مشكلات دیگر كه مخاطبین عزیز بهتر از من میدونن.....!؟ ظلم مگه شاخ و دم داره ........ بدبخت كارگر باید با عرق نه ، بلكه با خون خودش پول دربیاره بعد 17 میلیون و نه اصلا 12 میلیون بده به یك قوطی بنام پراید ......! من نمیدونم ظلم به چی میگن !!!!؟؟؟؟ به اسم تولید ملی ، سرمایه عظیم به جیب میزنن ، بدبخت مردم ایران
مسعود استوان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
مجلس خسته نباشی.تاحالا یه نماینده از خودش پرسیده كه چرا ایمنی خودروی.....و.......و.......ساخت داخل اینقدر پایینه؟چرا به فكر تولید ملی! هستیم،لیكن به فكر امنیت و آسایش مردم نیستیم.شما نمایندگان محترم از پول بیت المال ارتزاق میكنید.خوشا به حال آقای احمدی نژاد كه آزاد مرد بود وحقایق را گفت هرچند به نفع وی عمل نشود.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
۰
۰
خب معلومه كه آقایان ذینفع باكاهش تعرفه واردات خودرو برای حفظ منافع خودمخالفت می كنند

نیازمندی ها