آخرین سفر رئیس‌جمهور شهید به خراسان جنوبی

ببینید | پیکر شهدا به مشهد منتقل شد

مشهد صاحب شهر زیرزمینی می‌شود

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد احداث شهر زیرزمینی را پتانسیل کشف نشده‌ای ‌خوانده که می‌تواند افق توسعه شهر مشهد را گسترش بخشد.
کد خبر: ۵۴۵۴۷۵
مشهد صاحب شهر زیرزمینی می‌شود

جواد داوود آبادی فراهانی اظهار کرد: اگر احداث شهر زیرزمینی در اطراف حرم مطهر رضوی به خوبی مدیریت و طرح‌ریزی شود، می‌تواند به عنوان راهکاری جدید به کار گرفته شود که نه تنها نیازهای شهروندان و خواسته‌های مدیریت شهری را تامین می‌کند، بلکه تاثیر بسیار زیادی بر توسعه پایدار شهر خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد به هزینه بالای تملک زمین‌های محدوده اطراف حرم اشاره کرد و افزود: امکان گسترش ساخت و سازها در عرصه و سطح زمین به دلیل ارزش افزوده زمین وجود ندارد.

داوودآبادی فراهانی بیان کرد: از طرفی زائران نیازمند حضور در فضاهای مسقف و سرپوشیده به منظور حفظ از سرما و گرما در فصول مختلف سال هستند، این در حالی است که رواق‌های موجود در حرم مطهر رضوی گنجایش تعداد مشخصی را دارد و پاسخگوی نیاز زائران نیست و همواره با پرشدن صحن‌ها و بسته شدن در رواق‌ها مواجه‌ایم.

وی با اشاره به طرح موضوع ساخت شهر زیرزمینی و بررسی آن در جلساتی با حضور تولیت آستان قدس رضوی گفت: موضوع ساخت شهر زیرزمینی یا تراز زیرسطحی که به عنوان یک ضرورت مطرح است، با تولیت آستان قدس رضوی در نشست‌های متعددی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و تولیت آستان قدس نیز بر ایجاد بزرگترین رواق‌های زیرسطحی در قسمت زیرین حرم مطهر تاکید کرد.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد: افق اجرای این طرح فاقد تاریخ مشخصی است و هر چه منابع مالی بیشتری اختصاص یابد، اجرای طرح با سرعت بیشتری به پیش می‌رود.

newsQrCode
برچسب ها: حرم رضوی مشهد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها