مرد سارق وقتی در بیمارستان بستری بود با دیدن خانه خالی از سکنه نقشه سرقت را طراحی و اجرا کرد

دزد حرفه‌ای، کفن صاحبخانه را هم دزدید

مردی 30 میلیون تومان از همکارش دزدید

مردی که با همدستی یک کارگر پیتزافروشی و دوست خود، کارت اعتباری بانکی همکارش را دزدیده و با 30 میلیون تومان موجود در آن خرید کرده بود، همراه همدستانش از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۴۹۱۰
مردی 30 میلیون تومان از همکارش دزدید

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی درباره دستگیری یک نوجوان و دو مرد که با سرقت کارت اعتباری بانکی یک مرد، میلیون‌ها تومان پول وی را برداشت کرده بودند، گفت:هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از سرقت 30 میلیون تومان موجود در حساب بانکی‌اش خبر داد.

عرفانی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد او پس از این که متوجه گم شدن کارت اعتباری‌اش شده، با مراجعه به بانک و بررسی موضوع پی برده طی چند مرحله و در یک روز مبلغ 30 میلیون تومان از حسابش خارج و به حساب چند مغازه‌دار واریز شده است.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: در پی این شکایت و تحقیق از مغازه‌داران معلوم شد، فردی با مراجعه به مغازه‌هایشان، با یک کارت اعتباری بانکی خرید کرده و آنها از مسروقه بودن کارت خبر نداشته‌اند.

 هزینه کالای اینترنتی با پول دزدی پرداخت می‌شد

وی گفت: در بررسی‌های بعدی مشخص شد، بخشی از پول‌های سرقت شده از حساب شاکی بابت خرید کالاهای اینترنتی هزینه شده؛ به‌طوری که این پول‌ها ابتدا از حساب شاکی به حساب یک مرد واریز و سپس خریدهای اینترنتی انجام شده است.

عرفانی خاطرنشان کرد: در ادامه، بررسی هویت صاحب دریافت‌کننده پول‌ها نشان داد این حساب بتازگی افتتاح شده و صاحب آن در یکی از محله‌های جنوبی شهر مشهد زندگی می‌کند.با کسب این اطلاعات، ماموران فتا تحقیقات خود را ادامه دادند تا این که چند روز پیش با هماهنگی قضایی، متهم موردنظر را پیش از فرار در مخفیگاهش دستگیر کردند.

اعتراف همکار به دزدی میلیونی

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: در بازجویی از این متهم معلوم شد او یکی از همکاران شاکی بوده که هنگام انتقال یک میلیون تومان پول به حساب وی از طریق کارت به کارت، متوجه 30 میلیون تومان در حساب بانکی‌اش شده و تصمیم به سرقت پول‌ها گرفته است.

عرفانی افزود: او برای اجرای نقشه سرقت، کارگر یک پیتزافروشی را فریب می‌دهد و از او می‌خواهد در قبال دریافت سه میلیون تومان، کارت اعتباری همکار او را سرقت کند.

کارگر نوجوان برای سرقت اجیر شده بود

وی گفت: کارگر پیتزافروشی نیز طبق قرار قبلی، وارد اتاق مرد شاکی شده و با سرقت کارت اعتباری بانکی وی، آن را در اختیار متهم قرار می‌دهد که وی نیز با بخشی از 30 میلیون تومان، کالا خریده و با بخش دیگر از طریق اینترنت خرید کرده که در ادامه معلوم شد یکی از دوستانش با مدارک جعلی حسابی برایش باز کرده و به کمک وی، از طریق اینترنت پول‌ها را به آن حساب واریز و سپس به‌طور اینترنتی خرید کرده است.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی تصریح کرد: در پی اعتراف متهم به سرقت 30 میلیون تومان، دو همدست وی هم تحت‌تعقیب قرار گرفتند و دو روز پیش دستگیر شدند.

آنها نیز در بازجویی پلیسی به همدستی با دیگر متهم پرونده در دزدی کارت اعتباری شاکی و پول‌هایش اعتراف کردند.

بنا براین گزارش برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها