تصویب قانون اتانازی برای کودکان بلژیکی

حذف محدودیت سنی مرگ آسان در بلژیک

پزشکان متخصص بلژیک روز چهارشنبه با حضور در سنای این کشور برای اولین بار به بحث علنی درباره اعطای حق پایان دادن به زندگی به افراد زیر سن قانونی که از بیماری بدون علاج رنج می برند، پرداختند.
کد خبر: ۵۴۳۰۷۱
بلژیک و بحث حق انتخاب مرگ برای نوجوانان بیمار

حق انتخاب مرگ آسان یا آنچه “کشتن از روی ترحم” نامیده می شود، در بلژیک برای بزرگسالان از سال 2002 جنبه قانونی یافته اما برای نوجوانان زیر سن قانونی بحثی مناقشه برانگیز است.

پرفسور دومینیک بیارنت، پزشک برجسته اطفال در این زمینه می گوید:
“ما به عنوان پزشک در درجه اول متعهد به درمان مردم هستیم و هدف ما همواره تلاش در جهت بهبود بیمار است. اما در عین حال دومین هدف ما مراقبت از بیماران است که همچنین شامل تامین شرایطی برای آنهاست که مرگی آرام و در شان خود داشته باشند.”

اما پرفسور بیارنت تاکید می کند که آزاد سازی قوانین بلژیک در مورد حق انتخاب مرگ به سمت آنچه “گردشگری برای مرگ آسان” نام گرفته نخواهد رفت:

“این روندی طولانی خواهد داشت. شما نمی توانید بلیطی بخرید و بگویید دارم می روم برای «مرگ آسان»! این غیر ممکن است و کسی نخواهد پذیرفت. هرگز!”

در سنای بلژیک بحث با کارشناسان را سناتور فیلیپ ماهو از حزب سوسیالیست آغاز کرد که خواهان گسترش ظرفیت های این قانون است. او سیاستمداری است که در سال 2002 قانون برخورداری بزرگسالان از حق انتخاب مرگ در شرایط ویژه را تدوین کرد. او می گوید:

“ده سال قبل که ما در مورد این قانون بحث می کردیم، بسیاری از ما می گفتند که این کودکان و نوجوانان هستند که در موقعیت دشوار بیماری و مرگ و میر زندگی می کنند و در این موضوع از خود شفافیت بیشتری نسبت به بزرگسالان نشان می دهند.”

کلیسای کاتولیک بلژیک با حق انتخاب مرگ آسان تحت هر شرایطی مخالف است. تومی شولتز سخنگوی کاتولیک ها می گوید:

“ما خواهان مراقبت های درمانی بیشتر توسط پزشکان هستیم و تسکین را به عنوان وسیله ای برای کمک به مردم برای مقابله با درد و رنج می خواهیم.”

هرگونه تغییری در قانون حق انتخاب مرگ آسان، باید با توافق هر دو مجلس پارلمان بلژیک یعنی سنا و مجلس نمایندگان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها