نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد:

تحسین متخصصان جهان از دستاوردهای فضایی ایران

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه آخرین دستاورد فضایی جمهوری اسلامی ایران در پنجاهمین اجلاس کمیته علمی و فنی سازمان ملل (کوپوس) ارائه شد گفت: گزارش موفقیت بزرگ متخصصان فضایی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پرتاب کاوشگر پیشگام که حامل موجود زنده بود در این نشست ارائه شد که مورد توجه خاص و تحسین مجرب ترین متخصصان جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۲۸۸۵
تحسین متخصصان جهان از دستاوردهای فضایی ایران

علی اصغر سلطانیه ، نماینده کشورمان در نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در گفت وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر دراین باره افزود: با توجه به این پیشرفت و موفقیت، جمهوری اسلامی ایران  در واقع پنجمین کشوری است که این اقدام را در عرصه  فضا برای استفاده صلح آمیز و پیشرفت علم و تکنولوژی انجام داده است.

وی گفت: در هرحال در این نشست علمی و تخصصی این پیام را به راحتی کاملا می شد درک کرد که تمامی شرکت کنندگان، موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را تحسین می کردند. این پیامی است مبنی براینکه علم و دانش مرز نمی شناسد و همه کشورها در عرصه علمی به ویژه در استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، باید با هم همکاری کنند.

پنجاهمین اجلاس کمیته فرعی علمی -فنی کوپوس(کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو) با شرکت نمایندگان 74کشور جهان و شماری از سازمان های بین المللی غیردولتی و نهادهای علمی،  فنی ، دانشگاهی و همچنین موسسات وابسته به سازمان ملل در مقر سازمان ملل متحد در وین هفته گذشته در وین آغاز بکار کرد.

کمیته علمی فنی کوپوس مستقر در وین با پنجاه سال سابقه فعالیت،  نهاد تخصصی سازمان ملل متحد است که به بررسی ابعاد علمی ، فنی و دستاوردهای فن آوری فضای کشورهای عضو می پردازد. جمهوری اسلامی ایران از بنیانگذاران و از اعضای فعال این کمیته است.

newsQrCode
برچسب ها: فضایی پیشگام
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها