یک معبد به قدمت 5000 سال در یک سایت باستان شناسی در نزدیکی لیما پایتخت پرو کشف شده که می تواند پاسخ معماهایی را در مورد نخستین تمدن قاره آمریکا بدهد.
کد خبر: ۵۴۱۲۸۳
کشف معبد5000 ساله در پرو

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارکو گیلن باستان شناس که ریاست کاوش در سایت باستانی "ال پارایسو" را به عهده دارد می گوید: ما به سرعت متوجه اهمیت کشف "معبد آتش" شدیم".

وی می افزاید: ماه گذشته هنگام حفاری هایی در یکی از اضلاع هرم مرکزی سایت باستانی "ال پارایسو" به وسعت 50 هکتار ما پس از برداشتن یک پوشش استتاری از ماسه و سنگ ورودی این معبد را کشف کردیم. ورودی تنگ به عرق حدود 48 سانتی متر به اتاقی زیر زمینی منتهی شد که  در وسط آن جایگاهی برای روشن کردن آتش وجود دارد. دیوارهای سنگی از پوشش نازکی از گل زرد رنگ پوشیده شده و آثار نقاشی هایی به رنگ قرمز روی آنها مشاهده می شود.

مارکو گیلن تصریح می کند: بقایای هدایا، میوه ها، گل ها و دانه های غلات که در آتشگاه وسط اطاق که ظرفی ساده از گل رس است سوزانده شده بودند، به دست آمده است. هدایا در آتشگاه سوزانده شده و دود حاصل وسیله ای برای ارتباط راهبان با خدایان بوده است. این معبد زیر زمینی حدود 3000 سال قبل از میلاد ساخته شده است. معبد آتش شباهت هایی با برخی معابد کشف شده در پرو از جمله "کارال" دارد که جایگاه نخستین تمدن قاره آمریکا بین 2627 و 2100 سال قبل از میلاد در بیابان مجاور ساحل اقیانوس آرام  بوده است. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها