در آغاز هفته 26 لیگ برتر ،

توفان استقلال در شیراز

گل‌محمدی: از اول هم مدعی قهرمانی نبودیم

پرسپولیس دوباره در خطر سراشیبی

باز هم توقفی دیگر برای پرسپولیس؛ تساوی یک بر یک مقابل نفت تهران یعنی عقب‌افتادگی 17 امتیازی سرخ‌ها از استقلال پیشتاز و این یعنی یک پایان زودهنگام و تلخ دیگر برای هواداران میلیونی سرخ و البته بی‌انگیزگی و قرار گرفتن دوباره تیم محبوبشان در خطر سراشیبی و سقوط !
کد خبر: ۵۳۹۶۳۱

هفته بیست و پنجم لیگ برتر در شرایطی روز شنبه با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید که پرسپولیس پس از توقف مقابل استقلال و فولاد به سومین مساوی پیاپی خود بسنده کرد تا عملا کورسوی امید خود را برای رسیدن به صدر جدول از دست بدهد. در حقیقت همان‌طور که یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخ‌ها به حیاتی بودن کسب سه پیروزی پیاپی تیمش پیش از بازی با نفت اذعان کرده بود، با این مساوی همه رشته‌های او در نیم فصل دوم لیگ پنبه شد. این را می‌توان از صحبت‌های سرمربی پرسپولیس پس از این مساوی تلخ بخوبی استنباط کرد که گفت: از اول هم مدعی قهرمانی نبودیم، البته هنوز بازی‌های زیادی در لیگ باقی مانده و ناامید نیستیم. اگر بازی عقب‌افتاده‌مان را ببریم، تا رده ششم بالا می‌آییم!

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که پرسپولیس چرا با وجود مهاجمان نامی هنوز در گلزنی مشکل دارد، گفت:مهم این است که بازیکنان به خودشان بیایند و برای گلزنی خودباوری داشته باشند. علاوه بر تمرین‌های تاکتیکی تیمی، ‌تمرین‌های اختصاصی را هم برای گلزنی آنها در نظر گرفته‌ایم و تا جایی که بشود، کار می‌کنیم تا آنها بهتر شوند و بیشتر خودشان را نشان دهند.

سرمربی پرسپولیس خاطر نشان کرد: ما در تمرین‌ها همه آنچه را که باید انجام دهیم به طور تمام و کمال انجام داده و سعی می‌کنیم انگیزه لازم را در بازیکنان‌مان ایجاد کنیم. به همین دلیل از بعضی بازیکنان دلگیرم. این کیفیتی که دیدیم کیفیت واقعی پرسپولیس نیست. متاسفانه در لیگ برتر از لحاظ انگیزه در سطح پایین‌تری قرار داریم و باید بازیکنان ما تلاش‌شان را بیشتر کنند و انگیزه داشته باشند.

گل‌محمدی در مورد این‌که بازیکنان در گذشته با تعصب بازی می‌کردند اما اکنون بعد از تعویض مربی، چند بازی خوب هستند و بعد افت می‌کنند، گفت: متاسفانه تغییرات پیاپی مربی دامن‌گیر پرسپولیس شد و در وضعی فاجعه‌بار تیم دستم افتاد، ولی دیدید که با استقلال صدرنشین خوب بازی کردیم و شاید اگر مشکلات داوری وجود نداشت، می‌توانستیم این بازی را ببریم.به هر حال بعد از سه بازی اخیرمان شاید اگر پرسپولیس بخواهد خیلی از تیم‌ها را شکست بدهد، انتظار زیادی است.

گل‌محمدی که به‌دلیل اعتراض به داور از روی نیمکت اخراج شد، گفت: گوش بدهکاری برای اعتراض‌مان نسبت به داوری وجود ندارد و در بازی با نفت هم داور یک خطای بی‌مورد به ضرر ما گرفت و من‌ را اخراج کرد، دیگر چاره‌ای نداریم، باید بسوزیم و بسازیم و همین‌طور توانایی خودمان را آن قدر بالا ببریم که سوت‌های اشتباه در نتایج بازی‌های‌مان تاثیری نداشته باشد.

رویانیان و تهدیدی دیگر

اما محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس که همواره با ادبیات آتشین یا به منتقدانش می‌تازد یا بازیکنان را بدهکار می‌سازد، پس از توقف پرسپولیس مقابل نفت باز هم این رویه را ترک نکرد و گفت: این درست که در سه بازی اخیر مقابل تیم‌های اول، سوم و پنجم جدول به تساوی دست یافتم، اما تیمی که امتیازهای زیادی را از دست داده برای جبران مافات و بالا رفتن در جدول رده‌بندی باید در بازی‌های باقی‌مانده مقابل حریفان به برتری دست یابد. این مساوی‌ها نمی‌تواند برای کسب جایگاهی در خورشأن پرسپولیس، تاثیر گذار باشد.

وی افزود: این تصور که تمام تلاش خود را در جام حذفی به کار بگیریم و به همین واسطه از کسب مساوی در لیگ راضی باشیم، تصور اشتباهی است. انتطار ما از برخی بازیکنان همچنان برآورده نشده است. ما همه امکانات و شرایط را فراهم کردیم که پرسپولیس در جمع برترین‌ها باشد ولی برخی بازیکنان هنوز به خودشان نیامده‌اند و نتوانسته‌اند همان بازیکنی باشند که همه از آنها انتظار دارند.

رویانیان خاطرنشان کرد: از دست رفتن امتیازها نباید به یک عادت بد تبدیل شود. کادر فنی باید این موضوع را بررسی کند که چرا برخی بازیکنان در حد انتظار ظاهر نمی‌شوند، قطعا یک جای کار اشکال دارد و ما دیگر دست روی دست نگذاشته و باید برای برآورده کردن انتظارات هواداران هر اقدامی را که به نفع تیم است، انجام دهیم.

نتایج کامل هفته بیست و پنجم

گهر یک ـ صبا یک، تراکتورسازی یک ـ ملوان صفر، فولاد2ـ ذوب‌آهن یک، سپاهان 3ـ نفت آبادان صفر، استقلال یک ـ راه‌آهـــن صفر، نفت تهران یک ـ پرسپولیس یک، داماش یک ـ فجر سپاسی صفر، آلومینیوم صفر ـ پیکان یک، سایپا صفر ـ مس کرمان صفر

برنامه هفته بیست و ششم

جمعه بیست و هفتم بهمن: فجر سپاسی ـ استقلال، ملوان ـ فولاد، نفت آبادان ـ آلومینیوم، پیکان ـ سایپا، ذوب‌آهن ـ مس کرمان،

یکشنبه بیست و نهم بهمن: گهر ـ تراکتورسازی، راه‌آهن ـ داماش، پرسپولیس ـ سپاهان،

سه‌شنبه ـ اول اسفند: صبا ـ نفت تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها