کولاک و برف و بوران شدید در بخش شرقی آمریکا به قطع برق بیش از ۴۰۰ هزار خانوار آمریکایی و لغو بیش از ۴ هزار پرواز منتهی شد و یک نفر دیگر نیز جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۵۳۹۳۷۳
لغو 4000 پرواز در آمریکا بر اثر کولاک شدید

شدت برف و باران در ایالت شمال شرقی آمریکا به اندازه‌ای شدید است که به مسافران نیوجرسی به «مین جنوبی» هشدار داده شده است که در خانه‌های خود بمانند.

پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آن است که در بخش شمال شرقی آمریکا بیش از 60 سانتی‌متر برف بر روی زمین خواهد نشست و به همین دلیل فرمانداران 5 ایالات آمریکا روز جمعه اعلام وضعیت فوق‌العاده کردند.

خطوط هوایی آمریکا پرواز‌های خود را لغو کرد و سامانه‌ حمل و نقل عمومی نیز تعطیل شد و به مردم هشدار شده بود به دلیل بارش برف شدید و وزش بادهایی با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت در خانه بمانند.

بر اساس این گزارش، حدود 10 هزار مشترک در امتداد سواحل شرقی آمریکا با قطعی برق روبرو شدند و حدود 3 هزار و 500 پرواز نیز لغو شدند.

سی ان ان نیز گزارش کرد که بوران شدید به کشته شدن یک نفر شد و صدها هزار نفر از مردم «نیوانگلند» نیز به دلیل قطعی برق در تاریکی فرو رفتند.

شدت برف و باران منجر شده است که رانندگی در برخی مناطق و جاده‌ها برای رانندگان ممنوع شود. بیش از 5 هزار پرواز از 60 فرودگاه نیز لغو شد و برخی از خطوط راه‌آهن در بخش شمال شرقی آمریکا نیز سفرهای خود را لغو کردند.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که وزش بادهای سهمگین خطر وقوع سیل در مناطق ساحلی آمریکا را به همراه دارد و در منطقه ساحلی «مارشفیلد» ایالت «ماساچوست»، سازمان مدیریت بحران از احتمال وقوع طوفان شدید خبر داده است که هشدار داده است که این طوفان حدود ساعت 10:00 صبح امروز به وقت محلی تأثیر منفی گسترده‌ای برجای خواهد گذاشت.

پلیس «پافکیپسی» در نیویورک اعلام کرد که یک نفر در یک حادثه رانندگی مرتبط با این وزش طوفان‌های سهمگین جان خود را از دست داد.

مقامات ایالات شمال شرقی آمریکا هشدار داده‌اند و اعلام کردند که مردم این مناطق باید در روزهای آتی منتظر وقوع کولاک سهمگین باشند.

مردم آمریکا در صف‌های بنزین منتظرند تا سوخت دریافت کنند و پمپ بنزین‌ها با کمبود سوخت مواجه شدند. (فارس به نقل از گاردین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها