مرد جوان وقتی متوجه شد شاگرد خصوصی‌اش به ارتباط دوستی با او تمایلی ندارد، به قصد انتقام‌گیری از وی، تصاویر خصوصی‌اش را دزدیده و باهک کردن وبلاگش، او را به دردسر انداخته بود که از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۵۳۸۹۹۲
انتقام اینترنتی معلم از دختر 19 ساله

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری مردی که با هک کردن وبلاگ دختر نوزده ساله‌ای مشخصات وی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و او و خانواده‌اش را دچار دردسر کرده بود، خبرداد و به خبرنگار ما گفت: اوایل بهمن امسال دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، علیه یک مزاحم اینترنتی شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد فردی با هک کردن وبلاگش، وبلاگ جدیدی را به نام وی راه‌اندازی و با درج مطالب غیراخلاقی، شماره تلفن همراه و خانه او را در آن ثبت کرده و از افراد خواسته برای ارتباط بیشتر با وی با این شماره‌ها تماس بگیرند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یاد آور شد: در ادامه تحقیقات مشخص شد پس از درج مشخصات و تلفن دختر جوان در این وبلاگ، افراد متعددی برایش تلفنی ایجاد مزاحمت ‌کرده و علاوه بر آن، تعدادی از تصاویر خصوصی شاکی هم از رایانه‌اش سرقت و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این مرحله تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری متهم اینترنتی آغاز شد.

ردپای یک آشنا در هک کردن وبلاگ شاکی

عرفانی گفت: در ادامه تحقیقات چند روز پیش ماموران فتا موفق شدند مردی را که وبلاگ دختر جوان را هک‌ و با راه‌اندازی وبلاگ جدید و نیز سرقت تصاویر وی، برایش ایجاد مزاحمت کرده بود در یکی از محله‌های مرکزی مشهد شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی افزود:‌ متهم با انتقال به پلیس فتا، در بازجویی ادعا ‌کرد با شاکی آشنایی نداشته و به اشتباه دستگیر شده است اما در مواجهه حضوری با شاکی، او متهم را شناسایی و عنوان کرد به‌عنوان معلم خصوصی برای آموزش رایانه به خانه‌شان رفت و آمد داشته و به وی پیشنهاد ارتباط دوستی داده؛ اما او نپذیرفته و خانواده‌اش نیز با معلم خصوصی او تسویه حساب کرده‌اند.

عرفانی یادآور شد: با اطلاعات به دست آمده، متهم دوباره بازجویی شد و اعتراف کرد، در زمینه آموزش رایانه فعالیت داشته و با درج نام و شماره تماس خود در یک سایت اینترنتی هنرآموز جذب می‌کرده است.

اعتراف به جرم

وی گفت: در مرحله بعدی مشخص شد متهم برای آموزش رایانه به خانه شاکی راه یافته و پس از سه ماه به دختر نوزده ساله علاقه‌مند شده و به وی پیشنهاد دوستی داده و وقتی با پاسخ منفی دختر جوان مواجه شده، تصاویر خصوصی او از رایانه‌اش سرقت و با هک کردن وبلاگ وی، وبلاگ جدیدی به نام او راه‌اندازی و مشخصات، شماره تماس و مطالب غیراخلاقی به نام وی درج ‌کرده و همچنین تصاویر وی را در شبکه‌های اجتماعی پخش کرده است.

زنگ خطر برای شهروندان

سرهنگ عرفانی رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی با هشدار به شهروندان، از آنها خواست اگر قصد دارند افرادی را به عنوان معلم خصوصی فرزندان به منازلشان راه دهند، از آنها شناخت کافی داشته باشند.

همچنین به افرادی که در سایت‌های مختلف خود را به عنوان معلم خصوصی معرفی می‌کنند، اعتماد نکنند.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سالاری
-
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
۰
۰
سلام. البته این گونه افراد را معلم نمی توان نامید. خوب است تیتر را عوض كنید. متشكرم.
طاهر
-
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
۰
۰
عجب معلم بی وجدانی
دكتر عباس ملاتقی
-
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
۰
۰
سلام جام جم عزیزاین خبر می تواند با این عنوان معلمان عزیز را زیر سوال ببرد. امروزه افراد زیادی در زمینه رایانه كار می كنند و هیچ یك معلم نیستند. بهتر است می گفتید كه یك مهندس كامپیوتر یا تكنسین كامپیوتر یا آموزش دهنده تا معلم البته من این كه همه معلمان مورد تاییدند را مطرح نمی كنم. با تشكر
علیرضا
-
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
۰
۰
سلام ، این ها فقط با چند وقت كار كردن با pc كمی حرفه ای میشوند و خود را معلم مینامند ، در این صورت حقوق معلم ها پایه مال میشود .
علی
-
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
۰
۰
عجبا توی این قضیه چندین معصیت وخیانت حرمت شكنی ومزاحمت صورت گرفته هیچ كدوم به چشمتون نیومدجزمعلم بودن یا مهندس بودن ؟ تازه مهندس یاتكنسین مگه حرمت ندارن ؟ بعد هركسی درهررشته ای برای آموزش اون رشته فعالیت كنه معلم محسوب میشه . بهترنیست به جای اینكه غصه القاب وعناوین وقداست لباسمون روبخوریم فكرچاره باشیم؟؟؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها