شهردار کرج از آغاز طرح ساماندهی رودخانه کرج با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۱۰۵

سیدعلی آقازاده امروز 16 بهمن در مراسم اجرای عملیات طرح ساماندهی رودخانه کرج گفت: رودخانه کرج یکی از حوزه‌های پردردسر و مهم در این کلانشهر است که حدود سه سال است برای ساماندهی آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی افزود: برای ساماندهی این رودخانه 80 هزار متر مربع فضای تفریحی و سه هزار و 500 متر مربع پارکینگ به همراه 15هکتار زمین برای ساخت دریاچه مصنوعی در این مکان در نظر گرفته شده است که فاز نخست در منطقه کناری پارک چمران و فاز دوم در قسمت جنوب اتوبان به سمت فردیس ادامه خواهد داشت.

شهردار کرج تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیارد تومان برای شروع این طرح هزینه شده و پنج میلیارد تومان نیز در ادامه کار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای ساماندهی رودخانه کرج و اجرای دریاچه و مجموعه گردشگری البرز بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که طبق برنامه زمان‌بندی طی سه سال در سه فاز اجرا خواهد شد.

آقازاده ادامه داد: فاز اول اجرای پیاده راه شرقی و غربی، فاز دوم اجرای دریاچه و آبگیری دریاچه و فاز سوم اجرای مجموعه خدمات گردشگری است که با استفاده از توان و پتانسیل بخش خصوصی اجرا خواهد شد و در صورت همکاری مساعد اداره محیط زیست و شرکت آب منطقه ای، می‌توان سه فار را همزمان اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نیز اجرای دریاچه جنوب پل اتوبان و مجموعه گردشگری سرحدآباد که حد فاصل پل اتوبان تهران – قزوین تا راه‌آهن تهران –تبریز به وسعت 56 هکتار در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: انواع تفریحات سالم ورزشی مانند اسکی روی آب و قایق سواری و هتل و نماد شهر کرج در همین محل در حال طراحی است.

شهردار کرج درپایان گفت: این طرح در کنار گذرگاه و اتوبان، به عنوان تفرجگاه مردم تهران و البرز می توانند مورد استفاده گیرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها