ویلای لوکسی که با تخلفات زیاد در حریم رودخانه کرج بنا شده بود، تخریب شد.
کد خبر: ۱۳۵۷۴۲۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز:حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در جریان مرحله دوم آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج به خبرنگار ما گفت: در ادامه آزادسازی حریم رودخانه کرج، ابرویلایی لاکچری که تخلفات زیادی در زمان ساخت و ساز در حریم رودخانه کرج داشته است، تخریب شد.

وی تصریح کرد: این ساختمان، نماد تحقق چند جرم و تخلف است و به عبارت دیگر برای احداث این ساختمان بزرگ سه طبقه و محوطه آن، چهار جرم و تخلف انجام شده است.

وی گفت: یک هزار و ۱۴۲ مترمربع از بستر و ۵۰۸ مترمربع از حریم رودخانه کرج تصرف شده است.همچنین  ۶۵۲ مترمربع از اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال که بخشی عمده‌ای از آن نیز کوه بوده، تراشیده و تصرف شده است و به حریم شبکه برق ۲۰کیلوولت تجاوز و در حریم انتقال برق ساخته شده است. و در آخربخشی از زمین که جزء مستثنیات مالک بوده، باغ میوه بوده که به صورت غیرمجاز ابتدا در سال۱۳۵۴ و هنگام ساخت بنای قدیمی اولیه و مجددا هم در سال ۱۳۹۳ به بعد تغییرکاربری داده شده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز، گفت: امروز در تخریب این ابر ویلا علاوه بر نمایندگان رسانه‌های مختلف برای پوشش رسانه ای، تعدادی از نمایندگان تشکل‌های غیردولتی نیز ناظر اجرایی روند اجرای بدون خط قرمز قانون بودند.

رئیس کل دادگستری البرز تصریح کرد: تخریب این ملک در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رییس قوه قضاییه و با دستور مستقیم وی در چهار روز انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: از ۱۸ دستگاه حاکمیتی که در بستر و حریم رودخانه کرج اقدام به ساخت و ساز کرده بودند تا کنون ساختمان‌های متعلق به ۱۵ دستگاه تخریب شده است.
فاضلی هریکندی تصریح کرد: در فاز دوم، کار آزاد سازی حریم رودخانه کرج از ساختمان‌های متعلق به افراد حقیقی و حقوقی غیر حاکمیتی آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد افراد حقیقی، ساختمان‌های متعلق به افرادی که در هنگام ساخت و ساز تخلفات متعددی داشته اند در اولویت تخریب قرار دارد.
به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز اشخاص حقیقی تا ۳۰ بهمن ماه گذشته مهلت داشتند تا نسبت به آزادسازی حریم رودخانه و اراضی ملی اقدام کنند .

وی افزود:تاکنون ۲۲ ملک مربوط به اشخاص حقیقی که در بستر و حریم رودخانه کرج واقع شده بود، رفع تصرف شده است و با این اقدام، عرصه‌ای به مساحت ۴۰ هزار و ۴۷ مترمربع معادل ۴هکتار آزادسازی شده است.
فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه تخریب بنا‌های دولتی در حاشیه رودخانه کرج به آزادسازی ۵۷ هزار مترمربع از تصرفات حاشیه رودخانه انجامیده است تصریح کرد:
۳۰ درصد از تصرفات حاشیه این رودخانه مربوط به نهاد‌های دولتی بود که تقریبا آزادسازی شده است.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه آزادسازی اراضی ملی و حریم رودخانه در بخش خصوصی طی سه مرحله انجام می‌شود، اظهار داشت: در سه مرحله کل حاشیه رودخانه کرج در محدوده استان البرز شناسایی شده است؛ از پل حامی تا محدوده بیلقان ۱۰۰ ملک شناسایی شده است از بیلقان تا سد ۴۲۳ ملک ‌و از سد تا تونل کندوان هم همین تعداد شناسایی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه طبق اعلام آب منطقه ای در مقاطع مختلف امکان آلودگی متفاوت است از این رو به ترتیب قطعه دوم و سوم در اولویت کاری ما است هر یک از این قسمت ها با توجه به شرایط محیطی برنامه ریزی برای تخریب املاک همه متصرفین استفاده خواهد شد.

لازم به یادآوری است ده روز پیش اجرای طرح احیا و بازسازی رودخانه کرج به مساحت هشت هکتار کلید خورد.
این طرح که شامل پیاده راه حاشیه‌ای رودخانه کرج، ایجاد پارک ساحلی، رفع تصرفات و آزادسازی حریم و بستر ساماندهی شده رودخانه کرج می‌شود، حدفاصل آبگیر بیلقان تا پل حامی را پوشش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها