ظریف در دیدار کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان:

ایران بیش از سه دهه میزبان پناهندگان است

ادامه حمایت ایران از پناهندگان خارجی

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از پناهندگان گفت: در دیدارهایی که با مقامات ایران داشتم، همه آنها به من تضمین دادند که به حمایت از پناهندگان خارجی ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۵۰۲۶۹۲

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترس که برای گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مربوط به پناهندگان بویژه پناهندگان افغان در تهران به سر می‌برد، دیروز در نشست خبری مشترک با معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور، نتایج این دیدارها را مثبت و مطلوب توصیف کرد و گفت: اراده و انگیزه‌ای که در مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از پناهندگان دیدم، باعث شد که من نیز با انگیزه و اراده مضاعف به وظایفم در این زمینه عمل کنم.

علی عبداللهی، معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست خبری با اشاره به هزینه‌های سنگین میزبانی و ارائه خدمات به پناهندگان، خواستار افزایش کمک‌های خارجی در این زمینه شد و در عین حال تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات به پناهندگان، هیچ گاه منتظر کمک دیگران نبوده است.

وی با اشاره به این‌که بیش از 200 هزار دانش‌آموز افغان از امکانات آموزشی و پرورشی در ایران استفاده می‌کنند، گفت: این موضوع تنها یکی از خدمات ایران به پناهندگان است.

وی اظهار کرد: کمک مالی که ایران از مجامع بین‌المللی در قبال ارائه این خدمات دریافت می‌کند، بسیار ناچیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها