رئیس انجمن انبوه سازان مسکن از طرح ساخت 120 هزار مسکن ویژه در شهر تهران خبر داد و گفت: ساخت 10 هزار واحد در تهرانسر و دو هزار واحد در حکیمیه آغاز شده است.
کد خبر: ۴۸۶۰۱۷

ایرج رهبر افزود: بخشی از این مسکن در منطقه 22 تهران ساخته می شود که 56 هکتار زمین برای آن درنظر گرفته شده است و تلاش می کنیم به 200 هکتار افزایش یابد و سپس برای آغاز ساخت و ساز برنامه ریزی کنیم.

وی ساخت 80 هزار مسکن در شهر پردیس را یادآور شد و گفت: هم اکنون انبوه سازان 10 هزار واحد را در برنامه ساخت دارند و 70 هزار مسکن هم برای ساخت فراخوان شده است.

رهبر یکی از ایرادهای واردشده به طرح مسکن مهر در شهرهای جدید را دوری از مرکز شهر و پیشی گرفتن طرح ساخت مسکن بر ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات روبنایی اعلام کرد و افزود: مسکن مهر برای تامین نیاز اقشار کم درآمد از سال 86 در دستورکار قرار گرفت که پیشرفت خوبی دارد اما در طرح مسکن ویژه شهر تهران باتوجه به نزدیکی به مرکز شهر مشکل رفت و آمد وجود نخواهد داشت و در زمینه تامین تاسیسات روبنایی و زیربنایی هم به سرعت اقدام می شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن با اشاره به استقبال از ثبت نام مسکن ویژه در شهر جدید پردیس تصریح کرد: ابتدا برای 40 هزار واحد برنامه ریزی شده بود که به دلیل استقبال شهروندان و افزایش تقاضا هم اکنون به بیش از 80 هزار نفر رسیده است.

وی درباره زمان فراخوان و ثبت نام برای مسکن ویژه شهر تهران هم افزود: عملیات ساخت و ساز اجرایی شده است و پیش بینی می کنیم تا پایان شهریور با دقیق تر شدن میزان زمین مورد نیاز و همچنین طرح های احیای بافت های فرسوده درون شهر تهران فراخوان برای ثبت نام واجدان شرایط اطلاع رسانی شود.

رهبر گفت: شرایط مسکن ویژه شهر تهران نیز مانند مسکن مهر است و واحدهایی که در این طرح ساخته می شود حدود 75 متر و دوخوابه خواهد بود و شاید در برخی مناطق کمتر و یا بیشتر شود.

وی  حمایت مسئولان و شهرداری ها را در کنترل هزینه تمام شده ساخت و ساز و ثبات قیمت مصالح ساختمانی خواستار شد و افزود: از سازمان تامین اجتماعی هم انتظار داریم بیمه کارگران ساختمانی را مانند کارگران کارخانه ها تنظیم کند اما در حال حاضر این بیمه شامل کارگرانی است که کارت مهارت فنی دارند و بقیه کارگران را شامل نمی شود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها