ورود بارکش‌های چینی

گروه خودروسازی بهمن هم‌اکنون و در حالی که زامیاد و ایران خودرو با ارائه محصولاتی ضعیف حرف خاصی برای گفتن ندارند شروع به تولید یک محصول چینی نموده که با قیمت وسوسه‌انگیز خود و در مقابل امکانات فراوان و ظاهری مناسب نبض بازار را در دست گرفته است.
کد خبر: ۴۷۰۶۸۳

 این خودرو که کاپرا نام دارد یکی از معدود وانت‌هایی است که بدون حرف و حدیث پلاک می‌شود و تمامی فاکتورهای امنیتی لازم را داراست و از این حیث یک خودرو کامل به شمار می‌آید، اما روح چینی در کالبد آن وجود داشته و داستان همیشگی کیفیت خودروهای چینی همچنان پابرجاست و صاحبان را آزار می‌دهد. اما جالب است بدانید که کاپرا بارها از طرف منتقدان به عنوان باکیفیت‌ترین وانت تولیدی کشور انتخاب شده است.

در این میان شرکتی کوچک در شهر گلپایگان اصفهان، طراحی و تولید وانتی از شرکت Greatwall چین را در ایران آغاز کرد. این وانت در واقع نسل دوم تویوتا هایلوکس با تغییرات جزئی است و در چین با نام Deer شناخته می‌شود. شرکت خودروسازی دیار در ایران عنوان سفیر را برای این وانت برگزید. پیشرانه این وانت در نوع بنزینی 2‌/‌2 لیتر حجم و 100 اسب بخار قدرت دارد. حداکثر گشتاور آن نیز به 190 نیوتون می‌رسد. گریت وال ظرفیت مجاز بار این محصول را 500 کیلوگرم اعلام کرده است، اما مزیت دیگر این وانت طول فضای بار است که این محصول و وانت B2000 مزدا را نسبت به سایر رقبا متفاوت جلوه می‌دهد. شرکت گریت وال چین هم‌اکنون جایگزین این وانت را به خطوط تولیدش فرستاده و نماینده‌اش در ایران یعنی خودروسازی دیار نیز در نمایشگاه اصفهان از این وانت رونمایی کرد تا به عنوان رقیبی برای وانت کاپرا گروه خودروسازی بهمن آن را به میدان بفرستد. اما به نظر می‌رسد که عمر تولید دیار در ایران به سر آمده و به همین دلیل خودروسازی دیار نسخه جدید این وانت را با عنوان Wingle ​ جایگزینش کرده است.

Wingle تمامی استانداردها را گذرانده و هم‌اکنون آماده عرضه به بازار است. این خودرو در 2 نوع تک و 2 کابین با قیمت‌های حدودی 20 و 25 میلیون تومان قرار است امسال به مشتریان تحویل داده شود. مشخصات فنی وانت Wingle شامل یک پیشرانه 4‌/‌2 لیتری 125 اسب بخاری از خانواده میتسوبیشی ژاپن می‌شود که توانایی تولید 200 نیوتون متر گشتاور را نیز داراست.

نکته جالب این وانت‌بار 6‌/‌1 تنی فعال بودن محور عقب آن است. Wingle همچنین در زمینه تجهیزات ایمنی به ABS و EBD و 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو تجهیز شده است. این وانت حدود 5 متر طول دارد و امکاناتی نظیر کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم ضد سرقت آن را در مقابل وانت کاپرا گروه بهمن قرار می‌دهد تا هر دو وانت با ظرفیت 5‌/‌1 تن بار از چین، رقابتی تنگاتنگ را در بازار ایران دنبال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها