دانشمندان محیط زیست هشدار دادند

تهدید انقراض در کمین درختان آمازون

تشدید جنگل زدایی در آمازون

براساس تصاویر ماهواره ای جنگل زدایی در منطقه آمازون در سه ماهه نخست سال 2012 عملا سه برابر نسبت به دوره مشابه در سال 2011 افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۶۵۳۰۳

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از مکسیسیانس، جنگل زدایی در جنگل های بارانی آمازون دیگر حد و مرزی ندارد.

در حالی که کارشناسان از هشدار دادن در مورد وضعیت خطرناک جنگل های آمازون دست برنمی دارند ، درختان با روندی که سرعت می یابد ، به سقوط ادامه می دهند.

انستیتوی تحقیقات فضایی برزیل (Inpe) براساس اطلاعات اولیه ارسالی توسط ماهواره ها اعلام کرد که در دوره سه ماهه ژانویه تا پایان مارس 2012 جنگل آمازون 388 کیلومتر مربع از فضای جنگلی اش را از دست داده در حالی که این میزان در سه ماهه نخست سال گذشته 135 کیلومتر مربع بوده است.

ایالت ماتو گروسو در منطقه آمازون برزیل که سرزمینی برای پرورش گاو و کشت سویا محسوب می شود، بیشترین آسیب را از جنگل زدایی متحمل شده است.

با این حال، ایزابلا تیکسیرا ، وزیر محیط زیست برزیل در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما دچار بحران جنگل زدایی نیستیم.

به گفته تیکسیرا ، آسمان صاف و هوای شفاف در سه ماهه نخست سال جاری به ماهواره مراقبتی امکان داده تا مناطق آسیب دیده را بهتر تشخیص دهد و همین مساله دلیل افزایش سطح جنگل زدایی نسبت به سال گذشته است.

در سال 2009 و در جریان اجلاس سازمان ملل متحد در مورد آب و هوا که در کپنهاگ، پایتخت دانمارک برگزار شده بود، برزیل تعهد کرده بود که از آن زمان تا سال 2020 تخریب جنگل های آمازون را 80 درصد کاهش دهد.

تعهدی که اجرای آن با توجه به آخرین آمارهای منتشر شده غیر ممکن به نظر می رسد.

در سال 2011 جنگل های آمازون 6238 کیلومتر مربع از سطح جنگلی اش را از دست داد. با این حال، در سال 2004 سطح جنگل زدایی در آمازون به رقم بی سابقه 27 هزار کیلومتر مربع رسیده بود. مترجم : بهرام افتخاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها