وزیر اقتصاد: قانون جدید امور گمرکی تا پایان مهر ابلاغ می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قانون جدید گمرکی در مجلس شورای اسلامی تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده و قرار است پس از رفع برخی اشکالات تا پایان همین ماه ابلاغ شود. سیدشمس‌الدین حسینی در پایان نشست کار گروه طرح تحول امور گمرکی کشور در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به این‌که تحول امور گمرکی در اولویت طرح تحول اقتصادی است، افزود: امور گمرکی پنجره تجارت خارجی است و حتی اگر بخواهیم قانون مالیات بر ارزش افزوده را تکمیل کنیم باید از تجارت شفاف برخوردار باشیم.
کد خبر: ۴۳۳۱۸۶

وی گفت: درکنار اصلاح قوانین و مقررات، بازبینی فرآیندها و طراحی و مهندسی مجدد فرآیندها بسیارحائز اهمیت است و حدود 20 واحد گمرکی غیرفعال که منافذ تجارت غیررسمی بودند، تعطیل شدند. وزیر اقتصاد از اجرای طرح پنجره واحد گمرکی خبر داد و افزود: دراین طرح عملیات تمام دستگاه‌های مرتبط به امورگمرکی هماهنگ می‌شود.

حسینی به کارگیری سامانه هوشمند را در گمرکات از مهم‌ترین ابزار ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با امور گمرکی دانست و گفت: این سامانه با مرکزیت دانشگاه تهران و با همکاری کارشناسان این دانشگاه در مبادی ورودی و خروجی کالا در گمرک بوشهر ایجاد شد و اکنون نیز این شبکه هوشمند در بندر شهید رجایی مستقر شده است.

وی افزود: این شبکه تمام فرآیندهای گمرکی را به صورت هوشمند رصد و ارتباط آن را با تمام نهادهای گمرک برقرار‌می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها