برای تعدادی از متهمان اختلاس و تحصیل مال نامشروع در بانک‌ها،‌ قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد

درخواست مجازات برای 17 مفسد اقتصادی در شبکه بانکی

مجتمع امور اقتصادی در تازه‌ترین اطلاع‌رسانی خود از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای تعداد زیادی از متهمانی خبر داد که از بانک‌های مختلف کشور مبالغ هنگفت میلیاردی کلاهبرداری، اختلاس یا تحصیل مال نامشروع کرده‌اند. به گزارش ایسنا، در یکی از این پرونده‌ها با اعلام شکایت از سوی اداره حقوقی قضایی وزارت اطلاعات پرونده دو متهم اقتصادی در دستور کار دادسرای امور اقتصادی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۹۵۰۹

شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی 2 متهم در یک پرونده اقتصادی را به اتهام مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 10 میلیارد و 229 میلیون ریال مجرم شناخت. متهم ردیف اول پرونده علاوه براین به اتهام کلاهبرداری ازطریق انتقال منافع مال غیر به میزان یک میلیارد و 350 میلیون ریال نیز تحت تعقیب کیفری است.

براساس این گزارش این پرونده پس از صدورکیفرخواست و قرار مجرمیت متهمان دردادسرای ناحیه ‌22 امور اقتصادی، هم اکنون در شعبه ‌1191 دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی درحال رسیدگی است.

تحصیل 196 میلیارد ریال مال نامشروع از بانک سپه

همچنین با اعلام شکایت از سوی اداره کل حقوقی بانک سپه دادسرای ناحیه ‌22 امور اقتصادی تعدادی ازمتهمان یک پرونده اقتصادی را مجرم شناخت. متهمان این پرونده در قالب عقود مختلف، ضمن اخذ تسهیلات از بانک سپه از انجام تعهدات خود در برابر بانک خودداری کردند. براساس این گزارش متهمان این پرونده که 5 نفر هستند، همگی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 196 میلیارد و 123 میلیون ریال مجرم شناخته شده و پرونده پس از صدورکیفرخواست جهت ادامه مراحل رسیدگی به شعبه‌1193 دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد.

صدور کیفرخواست برای یکی از کارمندان بانک رفاه

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 امور اقتصادی نیز یکی از کارمندان رسمی بانک رفاه کارگران را مجرم شناخت. متهم پرونده که یکی از کارمندان بانک مذکور بوده است با ایجاد حساب‌های صوری و تغییر در سیستم حسابداری بانک با بدهکار و بستانکار کردن حساب‌ها مبالغی را به حساب بستگان و دوستان خود واریز کرده سپس اقدام به برداشت و خروج آن مبالغ از بانک می‌کرده است. بر اساس این گزارش با شکایت اداره حقوقی بانک رفاه، پرونده مذکور در دستور کار دادسرا قرار گرفته و پس از تحقیقات لازم و اظهارات متهم، مجرمیت نامبرده محرز و کیفرخواستی علیه وی صادر شد.

کلاهبرداری 900 هزار دلاری از بانک ملی

با اعلام شکایت از سوی اداره حقوقی بانک ملی ایران علیه یک کلاهبردار، پرونده این متهم در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت. شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 امور اقتصادی قرار مجرمیت متهم این پرونده را به اتهام کلاهبرداری صادر کرد. براساس این گزارش متهم این پرونده آقای «م.ط.ز» به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 900 هزار و 800 دلار آمریکا از بانک ملی ایران مجرم شناخته شد.

یک کارمند زن 27 میلیارد ریال از بانک تجارت اختلاس کرد

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ‌22 امور اقتصادی نیز علیه تعدادی از متهمان یک پرونده اقتصادی کیفرخواست صادر کرد. این پرونده با شکایت اداره حقوقی بانک تجارت در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و سپس با استناد به نظریه کارشناس رسمی دادگستری و اظهارات متهمان پس از موافقت سرپرست دادسرای امور اقتصادی کیفرخواست و قرار مجرمیت علیه متهمان پرونده صادر شد.

براساس این گزارش متهم ردیف اول خانم «ه.ص» کارمند بانک تجارت با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود و با دخل و تصرف غیرمجاز در حساب مشتریان اقدام به اختلاس کرده است. نامبرده به اتهام اختلاس از بانک تجارت به مبلغ 27 میلیارد و 883 میلیون و 115 هزار ریال تحت تعقیب کیفری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها