رئیس جمهوری آذربایجان گفت: جنگ در قره باغ هنوز به پایان نرسیده و ارمنستان هنوز‌٢٠ درصد از اراضی آذربایجان را اشغال کرده است.
کد خبر: ۴۱۲۰۲۳

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد: اشغال اراضی این کشور نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند و تمامیت ارضی ما به هر روش ممکن باید احیا شود.

این اظهارات تنها چند روز پس از شکست مذاکرات ایروان ـ باکو در خصوص مسئله قره باغ مطرح شد. اگر چه دو طرف در نشستی که میزبانی آن به عهده مسکو بود متعهد شدند مذاکرات خود را با هدف حل مناقشه ادامه دهند اما پس از شکست مذاکرات دو طرف یکدیگر را به کارشکنی در روند صلح متهم کردند. از سوی دیگر این اظهارات خط مشی سیاسی جمهوری آذربایجان را نیز در خصوص این مسئله نشان می‌دهد.

الهام علی اف روز یکشنبه در رژه نظامی به مناسبت روز نیروهای مسلح (ارتش) و بیستمین سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان سخنرانی کرد که برخی تحلیل گران آن را هشداری به ارمنستان می‌دانند.

رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به افزایش گسترده بودجه دفاعی این کشور به ‌٣/٣ میلیارد دلار هشدار داد: برای دفاع از منطقه قره باغ آمادگی کامل داریم.

ارتش آذربایجان توان ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات پیشرفته را دارد. رژه نیروهای مسلح با ‌٦٠٠٠ سرباز و حضور ‌٤٠٠ یگان ارتش برگزار شد و تجهیزات و مهمات جدید به نمایش گذاشته شد.

ارمنستان نیز تاکید کرده است که قره‌باغ هرگز بار دیگر تحت کنترل آذربایجان درنخواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها