رئیس جمهوری آرژانتین:

کامرون مغرور‌،حقیر و احمق است

خانم کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین پس از ادعای نخست وزیر بریتانیا در خصوص جزایر فالکلند‌ (مالویناس) که مورد مناقشه دو کشور است، دیوید کامرون را فردی مغرور‌، حقیر و احمق خواند.
کد خبر: ۴۱۰۰۸۹

به گزارش ایسنا به نقل ازسایت اینترنتی روزنامه گاردین، خانم کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین اعلام کرد که دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا پس از آنکه گفت "جزایر فالکلند تا زمانی که شهروندان بخواهند  کماکان جزء قلمروی بریتانیا است" نشان داد قدرت استعمارگری بریتانیا رو به کاهش است.

رئیس جمهوری آرژانتین، دیوید کامرون را به خاطر این ادعا به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

کریستینا فرناندز کرچنر، دیوید کامرون را فردی متکبر توصیف کرد و گفت:‌ اظهارات وی نمادی از فرومایگی و حماقت است.

اندرو روزنیدل‌، عضو محافظه کار پارلمان بریتانیا، در جلسه‌ای در مجلس عوام از دیوید کامرون خواسته بود به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا یادآوری کند که دولت بریتانیا هیچ گونه مذاکره‌ای در خصوص جزایر فالکلند را نخواهد پذیرفت.

آرژانتین و بریتانیا در سال 1982 جنگی 10 هفته‌ای بر سر این جزایر داشتند.

کامرون در مجلس عوام اعلام کرد: من می‌گویم تا زمانی که مردم جزایر فالکلند می‌خواهند جزء قلمرو بریتانیا باشند‌، باید خواسته‌ آنها محقق شود و در غیر این صورت این مساله منتفی است.

رئیس جمهوری آرژانتین در انتقاد از اظهارات کامرون گفت: بریتانیا هنوز هم یک قدرت استعمارگر گستاخ است ولی این قدرت رو به کاهش است.

وی تاکید کرد که دو کشور باید در خصوص این جزایر به مذاکره بپردازند.

این جزایر از سال 1833 جزء قلمرو بریتانیا است، اما درگیری سال 1982 که بهای آن کشته شدن 649 نیروی آرژانتینی و 255 نیروی انگلیسی بود،‌ زمانی خاتمه یافت که نیروهای مهاجم آرژانتینی در چهاردهم ژوئن همین سال در این جزایر محاصره شدند.

آرژانتین هرگز مالکیت بریتانیا را بر جزایر فالکلند نپذیرفته و این جزایر را مالویناس می نامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها