نظامیان قذافی به تونس فرار کردند

پیشروی انقلابیون در‌مناطق‌غربی لیبی

ادامه پیشروی انقلابیون در مناطق غربی ، درگیری ها در مصراته، فرار نظامیان قذافی به سوی تونس، بمباران طرابلس و تبدیل این شهر به منطقه ای جنگ زده از مهمترین تحولات لیبی است.
کد خبر: ۴۰۹۵۵۸

به گزارش مهر، منابع وابسته به انقلابیون لیبی اعلام کردند تمام شهرهای منطقه جبل الغربی شامل «وازن» ، «جادو» ، «الزنتان» ، «العوینیه» و «یفرن» را  پس از فرار گردان های قذافی به کنترل خود درآورده اند.

این منابع بیان کردند: بسیاری از نیروهای قذافی اسیر شده اند که برخی از آنها لباس شخصی بر تن داشتند و بسیاری از این نیروها نیز به مناطق کوهستانی گریخته اند. هم اکنون همه شهرهای جبل الغربی به جز نالوت که هنوز در تیررس گلوله های قذافی است، از امنیت کامل برخوردار است.

خبر دیگر اینکه گردان های قذافی اقدام به گلوله باران منطقه «الهباره» در شمال شهر مصراته کردند.همچنین درگیری میان انقلابیون با گردان های قذافی در «النعیمه» سبب زخمی شدن تعدادی از انقلابیون شد.

از سوی دیگر انقلابیون اعلام کردند آماده پیشروی به سوی شهر «زلیتن» هستند این درحالی است گردانهای قذافی همه راه های منتهی به این شهر را بسته اند.

منابع خبری اعلام کردند درگیری های شدیدی میان انقلابیون با نیروهای قذافی در «سوق الجمعه» در پایتخت لیبی رخ داده است و پرچم لیبی آزاد در این منطقه به اهتزار درآمد.همچنین در منطقه «الهضبه» درجنوب طرابلس به ویژه خیابان البرید درگیری هایی گزارش شده است.

منابع مذکور افزودند: «باب العزیزیه» به منطقه اشباح تبدیل شده است و تعداد کمی از نیروهای امنیتی در آن حضور دارند. ساکنان طرابلس از کمبود شدید مواد غذایی و بالا رفتن قیمت ها رنج می برند و حداقل روزی یک نفر بر اثر ازدحام در جایگاه های پمپ بنزین می میرد.

خبر دیگر اینکه مقامات الجزایری دو افسر عالی رتبه رژیم لیبی را که به این کشور گریخته بودند، به لیبی تحویل دادند.46 افسر و سرباز رژیم لیبی نیز طی روزهای گذشته با قایق های کوچک به تونس فرار کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها