بیانیه نایب رئیس فیفا پس ازمحرومیت:

بلاتر به همه لپ‌تاپ داده بود!

نایب رئیس فیفا با انتقاد شدید از سپ بلاتر نسبت به حکم محرومیتش توسط کمیته‌ انضباطی فیفا واکنش نشان داد و اعلام کرد: بلاتر که خودش در هر جلسه و نشستی لپ تاپ، پروژکتور و هدیه‌هایی میلیون دلاری اهدا می کرد، چگونه شد که من محروم شدم؟
کد خبر: ۴۰۶۱۹۲

به گزارش ایسنا، جک وارنر که در کنار بن همام به اتهام زدوبند و رشوه از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد، در واکنش به خبر محرومیت‌اش بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: امروز از طریق رسانه‌ها متوجه شدم که محروم شده‌ام. این حکم هم من را در شوک فرو برد و هم برایم جالب و غافلگیر کننده بود.

در ادامه بیانیه آمده است:‌ من در کنگره میامی در سوم ماه می حضور داشتم. بلاتر در این نشست یک میلیون دلار به عنوان هدیه به کونکاکاف پرداخت کرد. میشل پلاتینی از این حرکت بلاتر بسیار عصبانی شد و به کروم والکه گفت که بلاتر که حق ندارد در کمیته‌ مالی دخالت کند چگونه چنین هدیه‌ سنگینی پرداخت می کند. والکه در مقابل او را آرام کرد و به او اطمینان داد که این پول را از جای دیگری بلاتر تامین می کند. چگونه می شود که اکنون من محروم می شوم؟

نایب رئیس فیفا در ادامه بیاینه گفته است:‌ من در نشست CFU در ترینیداد و توباگو هم حضور داشتم. این نشست به درخواست بن همام و در تاریخ 10 ماه می برگزار شد. در این نشست هم بلاتر به تمام اعضای حوزه دریای کارائیب لپ تاپ و پروژکتور هدیه داد که در جلسه کمیته انضباطی امروز هیچ اشاره‌ای به آن نشده است. در این بیانیه مدارک مستند که شامل اظهارات سیزده نفر از روسای فدراسیون‌ها که آن روز در نشست حضور داشتند ضمیمه شده و آنها دریافت این هدیه‌ها را پذیرفته‌اند.

وارنر با بیان این که آنها از قبل زمینه را برای شکست بن همام فراهم کرده‌ بودند، عنوان کرد: والکه دو هفته پیش نامه‌ای به من نوشت و با نگرانی به من گفت که بن همام که توانسته جام جهانی را به کشورش ببرد اکنون می خواهد کل فیفا را بخرد!

نایب رئیس فیفا درباره‌ نامه‌ والکه نوشته است: روز هجدهم می احساس کردم که رقابت بین بن همام و بلاتر دارد شکل بدی پیدا می کند و به مناسبت سیاسی تبدیل می شود. من به والکه نامه‌ای نوشتم و گفتم که این رقابت و نتیجه آن می تواند باعث ایجاد شکاف در جهان عرب شود. من می خواهم از بن همام بخواهم که از انتخابات کنار بکشد که والکه در پاسخ به نامه‌ من نوشت: من نمی فهمم بن همام برای چه نامزد شده است. او واقعا فکر می کند شانسی برای انتخاب شدن دارد؟ یا می خواهد نشان بدهد که دیگر از بلاتر خوشش نمی آید؟ شاید هم پس از این که جام جهانی را گرفته فکر می کند می تواند فیفا را هم بخرد؟ از روز اول شرط بستم که بن همام بعد از ده دقیقه سخنرانی خود کناره گیری‌اش را اعلام می کند. او فقط می خواسته بلاتر را وادار به انجام تعهداتش کند.

وارنر مطرح شدن موضوع اتهام در کمیته انضباطی را دسیسه‌ای از پیش طراحی شده توصیف و عنوان کرد: شکایت مطرح شده علیه من و وارنر کاملا بدون اعتبار، جعلی، ساختگی و از پیش تعیین شده است. این برنامه را ریخته بودند تا بتوانند به حیثیت و شخصیت ما دو نفر به عنوان تنها کسانی که از فعالیت‌های فیفا انتقاد داشتیم ضربه بزنند.

نایب رییس فیفا در پایان وعده داده در آینده موضوعات بیشتری را فاش خواهد کرد: تصمیم محروم کردن من یک سواستفاده محض از قانون است و بار دیگر نشان می دهد که دادخواست ارائه شده به کمیته انضباطی تا چه اندازه جهت دار بوده است. قصد دارم در آینده چیزهای بیشتری را برای روشن شدن موضوع بیان کنم. در آینده به طور کامل از حیثیت و شهرتم دفاع خواهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها