زیربنای 5 هزار و 600 متر مربع

هتل ثامن ‌ا‌لحجج در مرز خسروی افتتاح شد

هتل 3 ستاره ثامن‌الحجج(ع) باز زیربنای 5 هزار و 621 متر مربع در مرز خسروی افتتاح شد.
کد خبر: ۴۰۴۷۵۳

به گزارش فارس، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و سوم خرداد حماسه آزادسازی خرمشهر هتل سه ستاره ثامن‌الحجج در زمینی به مساحت 4 هزار و 947 متر و با زیربنای 5 هزار و 621 متر مربع در مرز خسروی افتتاح شد.

زمان آغاز ساخت این پروژه سال 80 و با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری قصرشیرین، استانداری کرمانشاه و سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه، همچنین ستاد بازسازی مناطق جنگی کرمانشاه، پروژه ساخت هتل ثامن‌الحجج توسط موسسه فرهنگی هنری ثامن‌الحجج آغاز شد.

لازم به توضیح است روزانه 3 هزار نفر از زائران عتبات عالیات از طریق مرز خسروی وارد عراق می‌شوند و پیش از ورود به خاک عراق یک شب در مرز خسروی اسکان می‌یابند و تاپیش از افتتاح هتل ثامن‌الحجج به دلیل کمبود امکانات اقامتی در این مرز بخشی از زائران در قصرشیرین اسکان می‌یافتند.

با افتتاح هتل سه‌ستاره ثامن‌الحجج در نقطه صفر مرکزی خسروی از این پس 200 نفر از زائران عتبات عالیات در هر شب می‌توانند در این هتل استقرار یابند و جهت عزیمت به کربلا یا نجف اشرف مهیا شود.

برای ساخت هتل ثامن‌الحجج 3 میلیارد تومان برای ساخت هزینه شده است و همچنین 500 میلیون تومان نیز برای تجهیز این هتل هزینه شده است. عملیات اجرایی هتل ثامن‌الحجج در سال 89 به اتمام رسید و عملیات تجهیز این هتل در سال جاری انجام شده و هم اکنون این هتل آماده پذیرایی از زائران عتبات عالیات است.

برای ساخت این هتل و دریافت تسهیلات بانکی فرمانداری قصرشیرین و استانداری کرمانشاه همکاری و مساعدت بسیار خوبی را با مسئولان اجرایی این هتل داشته‌اند. همچنین برای ساخت این هتل از منابع 8 درصدی میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز استفاده شده است.

مرز خسروی که محل استقرار هتل ثامن‌الحجج است تا کربلای معلی 245 کیلومتر فاصله دارد. همچنین فاصله بین مرز خسروی تا شهر قصرشیرین حدود 18 کیلومتر است.

هتل ثامن‌الحجج در 4 طبقه و با 42 اتاق و 3 اتاق VIP و در متراژ‌های 55 متر، 24 متر و 14 متری ساخته و تجهیز شده است. همچنین این هتل دارای فضاهای خدماتی از جمله آمفی‌تئاتر، سالن اجتماعات‌، رستوران، آشپزخانه، کافی‌شاپ نیز است.

لازم به توضیح در طرح هادی منطقه خسروی ساخت 10 هتل پیش‌بینی شده است. همچنین 5 سال پیش طرح ساخت بازارچه مرزی خسروی نیز به تصویب رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها