ایران زمین

شیراز ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی از مشارکت 2200 دستگاه کمباین استان فارس برای برداشت غلات 23 استان کشور و نزدیک به 3320 جابه‌جایی کمباین در کشور خبر داد.علی جمشیدی افزود: با توجه به فرسودگی و تکنولوژی پایین ساخت کمباین‌های موجود و بالا بودن استهلاک و هزنیه تعمیرات کمباین‌ها، تعدادی از کمباین‌داران جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها اقدام به ثابت کردن قسمت‌های قابل تنظیم کمباین می‌کنند که این کار می تواند تلفات برداشت را تا مقدار زیادی بالا ببرد.
کد خبر: ۳۹۴۲۲۲

اسکو ـ خبرنگار جام‌جم: علت عمده کاهش مصرف سرانه گوشت ماهی در خانوارهای آذربایجان شرقی عرضه نامطلوب محصولات شیلاتی و نیز نبود فروشگاه‌های مناسب در این استان است.محمد صمدزاده، سرپرست مدیریت امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: با این حال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، تولید و مصرف ماهی در این استان روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

ساری ـ مهر: مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر با اشاره به نظارت نامناسب مسوولان سازمان گردشگری بر نحوه فعالیت رستوران‌ها و واحدهای پذیرایی غرب مازندران، از نظافت نامناسب رستوران‌های شهرستان گردشگرپذیر رامسر انتقاد کرد. ابراهیم ناظریان افزود: شهرهای غرب مازندران به خصوص رامسر که شهر نمونه گردشگری محسوب می‌شود از رستوران‌هایی با نظافت و بهداشت فوق‌العاده پایین برخوردار بوده و در برخی از این واحدها بهداشت و نظافت مفهوم ندارد.

اصفهان ـ مهر: اصفهان از نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبان هفتمین نمایشگاه بزرگ بین‌المللی سنگ می‌شود. محسن رخشان مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: در نمایشگاه امسال پاویون کشور چین با حضور 26 شرکت چینی مستقر می شود.

قزوین ـ مهر: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین از برپایی اولین نمایشگاه ملی انسان و طبیعت در قزوین خبر داد. علی راه انجام افزود: اولین نمایشگاه ملی انسان و طبیعت با هدف توسعه و جذب گردشگر، آموزش و ارتقای سطح معلومات شهروندان، حفظ و پایداری محیط زیست و حیات وحش، آشنایی با جانوران و گیاهان و نقش آنها در ایجاد اشتغال و درآمدزایی بین اقشار مختلف جامعه و ایجاد اوقات فراغت مناسب از 18 تا 23 اردیبهشت در این استان برگزار خواهد شد.

اراک ـ مهر: مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ارزش صادرات غیرنفتی استان مرکزی در یک سال اخیر 43 درصد افزایش یافت و به بیش از 100 میلیون دلار رسید.حسین دمیاد، صادرات استان رابه بیش از 10 کشور آسیایی و اروپایی عنوان کرد و افزود: عمده‌ترین صادرات استان شامل انواع ماهیان زینتی، گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی، کمباین، دکل انتقال نیرو، شمش روی وانواع شیشه است.

شیراز ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساخت برج دوقلوی پژوهشی ـ بالینی در محوطه بزرگ بیمارستان نمازی این شهر خبر داد و گفت: این برج با اختصاص 14 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع ساخته و تجهیز می شود. هادی ایمانیه افزود: هدف از ایجاد چنین برجی این است که تمام مراکز پژوهشی پراکنده، در یک‌ جا جمع و پژوهشگران به کار تحقیقات، تشخیص و درمان بپردازند.

اهواز ـ مهر: معاون محیط طبیعی اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر از تالاب‌ها و آبگیرهای این استان به مناطق سردسیر آغاز شد.عادل مولا افزود: اردک مرمری، غاز پیشانی‌سفید، مارگردن، باکلان کوچک، اردک سرسفید، گیلانشاه و عروس غاز از جمله پرندگان مهاجر به استان است.

بندرعباس ـ مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد ظرفیت آب این استان به دلیل شوری زیاد غیرقابل شرب است.جعفر زیرراهی افزود: رویکرد شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان این است که از این ظرفیت دست‌نخورده با استفاده از شیوه‌های نوین شیرین‌سازی آب شور در تامین آب شرب استان استفاده کند. وی شیرین‌سازی آب‌های شور از طریق نیروی خورشید و انرژی گرمایی را از اهداف این سازمان دانست و گفت: آب‌های شیرین منطقه پاسخگوی نیاز استان نیست و برای تامین آب شرب چاره‌ای جز استفاده از منابع آب شور وجود ندارد.

سمنان ـ مهر: مدیرکل راه و ترابری استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی ساخت آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان خبر داد.رجب قربانپور افزود: نقشه‌های آزادسازی زمین این آزادراه در استان سمنان تهیه و شرکت‌های سازنده مستقر شده‌اند.وی با اشاره به مسیر هزار کیلومتری این آزادراه از قم تا خراسان رضوی افزود: 220 کیلومتر این مسیر در استان ساخته می‌شود.

کرمانشاه ـ ایرنا: استاندار کرمانشاه گفت: در دور سوم سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه، طرح‌های زیادی همچون سیمان سامان، کاشی کاژه، تایر کورد، خمیر مایع و.. را آماده افتتاح داریم، اما براساس توافق قبلی، مقرر شده تا این طرح‌ها در جشنواره صنعت افتتاح شوند، در این سفر طرح‌هایی مانند بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و پروژه‌های دیگری که در شهرستان‌های استان واقع است به بهره‌برداری می‌رسند. سیددادوش هاشمی همچنین از کلنگ زنی گنجینه شهدای استان در این سفر خبر داد.

ارومیه ـ مهر: معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی از کشف 32 معدن جدید در سطح استان با حجم بیش از 32 میلیون تن ذخیره انواع مواد معدنی خبر داد.اکبر طاهری با بیان این‌که برای عملیات اکتشافی این معادن 20 میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شده است، افزود: این معادن شامل انواع سنگ‌های تزیینی، طلا، نقره، پوکه معدنی، سیلیس، زغال‌سنگ، سنگ گچ و آهک است.

خرمشهر ـ فارس: فرماندار خرمشهر گفت: همایش پاکسازی شهری همگانی سه‌شنبه‌ها با مشارکت مردم، شهرداری و منطقه آزاد اروند در خرمشهر برگزار می‌شود.عبدالله حسینی افزود: شهر خرمشهر به لحاظ کارهای عمومی از جمله دفع زباله و نخاله با مشکل جدی مواجه است که در حال حاضر بخشی از این کارها توسط شهرداری انجام می‌گیرد، اما با توجه به نیاز جدی به کمک همه بخش‌ها، شهرداری به تنهایی قادر به جوابگویی و رفع معضلات شهر نیست و مردم باید در این خصوص مشارکت جدی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها