معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ارائه تسهیلات بانکی برای هتل سازی به عنوان یکی از زیرساخت‌های حوزه گردشگری، تحول عظیمی در این صنعت درآمد زا در سال جهاد اقتصادی ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۳۹۳۱۷۷

  حمید بقایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این‌که برنامه‌های تدوین شده و طرح‌های نیمه تمام در حوزه گردشگری در سال جاری پیگیری خواهند شد، افزود: اگر درامر ارائه تسهیلات به طرح‌های گردشگری موفق شویم، حرکت بسیار بزرگی در حوزه گردشگری اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: تداوم سفرها در حوزه گردشگری کمک کرده است که بتوانیم بانک‌ها را در ارائه تسهیلات به طرح‌های زیربنایی توسعه این حوزه ازجمله هتل‌سازی مجاب کنیم.

بقایی توضیح داد: در جلساتی که در ستاد هدفمندی یارانه‌ها در سازمان میراث فرهنگی با مسوولان بانک‌ها برگزار کردیم، مقرر شد بانک‌ها سهمیه‌های خود را به ما اعلام کنند که در سال جاری چه میزان می‌توانند در این زمینه همکاری داشته باشند.

بقایی ادامه داد: همچنین در این جلسات بانک‌ها توافق کردند که هر کدام تسهیلات ساخت دستکم یک هتل پنج ستاره در کشور را تقبل کنند.

وی با بیان این‌که در سال جاری در حوزه سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل در سراسر کشور و ارائه تسهیلات وضع بهتری خواهیم داشت، افزود: هر اقدامی که در این حوزه انجام شود، یک حرکت بزرگ اقتصادی خواهد بود.

افزایش نمایشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در مورد حوزه صنایع دستی گفت: افزایش نمایشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در سال جهاد اقتصادی است، چراکه افزایش فروش و ترغیب و تشویق هنرمندان به تولید بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

بقایی با بیان این‌که با افزایش نمایشگاه‌ها در سال گذشته درکنار ترغیب هنرمندان به تولید بیشتر، تولیدات صنایع دستی نیز توجیه اقتصادی پیداکرده‌اند، افزود: تا پیش از این برخی از محصولات صنایع دستی بدلیل نداشتن مشتری، توجیه اقتصادی نداشتند، اما هم اکنون هنرمندان به این فکر افتاده اند که مدل‌های تولیدات خود را عوض کنند.

وی همچنین صادرات رضایت بخش صنایع دستی در سال گذشته را در نتیجه دایرشدن غرفه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی عنوان کرد و از رسانه‌ها خواست در تشویق مردم به خرید محصولات صنایع دستی صنایع دستی را یاری رسانند.

بقایی در مورد حوزه میراث فرهنگی نیز گفت: تلاش می‌شود با واگذاری بناها و ساختمان‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی، این حوزه نیز در سال جهاد اقتصادی به خودکفایی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها