رییس کمیسیون کشاورزی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

پرداخت خسارت کشاورزان زمانبر است / سیل قابل پیشگیری بود

خسارات ناشی از سیل کاهش یافت

ایران از سازندگان سدهای ایمن درجهان

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که ایمن ترین سدهای جهان را می سازد ، گفت: با ساخت سدهای موجود بسیاری از سیلاب های کشور مهار شده و خسارت های ناشی از سیل کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۸۴۷۰۴

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مجید نامجو اظهار داشت : در آغاز سال آبی جاری با ذخیره نزدیک به 18 میلیارد مترمکعب آب در پشت سدهای کشور توانستیم خشکسالی پاییز را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه بهمن امسال پربارش ترین بهمن 42 سال اخیر است، گفت: در بهمن نزدیک به 81 میلی متر بارش در کشور گزارش شده است. وزارت نیرو تلاش می کند همه شعارهای داده شده را محقق کند و در این راه گام های مهمی برداشته است.

وزیر نیرو در زمینه سرعت بخشی به اجرای طرح های صنعت آب و برق و نیز کاهش هزینه ها تصریح کرد: بحث سرریزها نزدیک به 20 درصد از هزینه های سد را تشکیل می داد که 10 درصد کاسته شده است.

نامجو، شفاف سازی را در عرصه ها و بخش های مختلف صنعت آب و برق از برنامه های وزارت نیرو بیان کرد و گفت: در جهت شفاف سازی قبوض بحث تبصره ها از جمله تبصره 3، آبونمان و دیگر مسایلی که نگرانی برای مردم ایجاد کرده بود، حذف شده است.

وی در ادامه به افزایش بهره وری در طرح های آب و برق اشاره کرد و گفت: تا پیش از این از هر مترمکعب آب 0.6 کیلووات ساعت انرژی تامین می شد که به 1.5 کیلووات افزایش یافته است.

نامجو به 56 هزار میلیارد ریال طرح های آبی معطل مانده در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد این طرح ها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وزیر نیرو یکی از ویژگی های وزارت نیرو را ایجاد اشتغال پایدار در کشور برشمرد و گفت: اجرای طرح های آب و برق می تواند در تولید ثروت نیز نقش مهمی ایفا کند.

وی با قدردانی از اقدام رییس جمهوری در تشکیل شورای عالی آب نیز تصریح کرد: در صورت عملی شدن تصمیم های این شورا ، تحول عظیمی در بخش آب کشور ایجاد می شود.

نامجو تصفیه خانه جنوب تهران را در کشور و خاورمیانه کم نظیر دانست و افزود: در زمان کنونی از پساب این تصفیه خانه در بخش کشاورزی استفاده می شود.

وزیر ساخت و بهره برداری از سدهای مهمی چون رودبار لرستان، بختیاری، کارون 4 و دیگر سدها را گام عظیمی دانست که در تاریخ سدسازی کشور تکرار نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها