آغاز تظاهرات در اسکندریه و الغربیه

رژیم ‌مبارک از مردم مصر انتقام‌می‌گیرد

اظهارات یک اندیشمند مصری درباره انتقامجویی رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک از مردم این کشور و آغاز تظاهرات معترضین در اسکندریه و الغربیه از آخرین تحولات مربوط به قیام ملت مصر به شمار می رود.
کد خبر: ۳۸۴۱۰۳

به گزارش مهر، محمدحسنین هیکل ، نویسنده و اندیشمند سیاسی مصر در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اظهار داشت : حکومت مصر به دنبال انتقام گیری از ملت است.

وی افزود: ما در برابر حکومتی قرار داریم که نمی خواهد کناره گیری کند و تنها برای گمراه کردن افکار عمومی تلاش می کند. کناره گیری حسنی مبارک از حکومت مهمترین راهکار خروج از بحران کنونی مصر است که باید بدون وقت کشی در اسرع وقت صورت گیرد.

این اندیشمند مصری در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: انقلاب جوانان مصر روح ملی را به جامعه مصر بازگرداند و به مثابه زلزله ای بود که رژیم دیکتاتوری 30 ساله مبارک را به لرزه درآورد.

هیکل ضمن قدردانی از شهروندان مصر به خاطر تظاهرات 7 میلیونی در روز سه شنبه درباره تلاشهای وحشیانه برای ضربه زدن به این انقلاب هشدار داد.

الجزیره همچنین گزارش داد که هم اکنون علاوه بر قاهره ، اسکندریه و الغربیه نیز شاهد تظاهرات گسترده مردمی است.

حاضران در تظاهرات در چهاردهمین روز انتفاضه مصر همچنان خواهان سرنگونی رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک هستند و اعلام کرده اند که تا زمان تحقق این مهم به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها