سایه خبر

حمایت آمریکایی‌ها از منافقین

سایت تابناک گزارش داد چند نفر از مقامات آمریکایی با بیان این‌که آمریکا باید سیاست غلط تعامل با ایران را تغییر دهد، از مقامات آمریکایی خواستند به تشکل‌های مخالف نظام ایران و ترغیب تغییر نظام توسط مردم ایران روی آورند. براساس این گزارش، تام ریج، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا گفت: باید همانند انگلیس و اتحادیه اروپا منافقین را از لیست سیاه خارج کنیم؛ آنها متحد و منبع اطلاعاتی خوبی برای ما بوده‌اند. فرانسیس تانزند نیز با اشاره به خلع‌سلاح سازمان منافقین و کناره‌گیری از روش‌های خشونت‌آمیز توسط این گروه گفت: آمریکا باید منافقین را از لیست سیاه خود بردارد؛ در حال حاضر مدافع آنها هستیم و آنها مستحق هستند که در مقابل کنگره و مردم آمریکا از خود دفاع کنند.
کد خبر: ۳۷۴۵۴۷

بستنی ایرانی آمریکا را به‌چالش می‌کشد

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به کمرنگ شدن نفوذ آمریکا در خاورمیانه بویژه در عراق نوشت که آمریکا در منطقه سبز بغداد توسط یک مرکز ارائه بستنی ایرانی به چالش کشیده شده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، در قلب منطقه سبز بغداد، درست در چندین متری از سنگر محکم بزرگ‌ترین سفارت آمریکا در جهان، چالش کوچک اما نمادینی برای نفوذ در حال کمرنگ شدن آمریکا به شکل یک اتاقک ارائه بستی ایرانی در عراق به وجود آمده است.

آیس‌پک، یک امتیاز جدید که هدف خود را به چالش کشیدن برتری فست‌فود آمریکا در سراسر جهان اعلام کرده است، در ماه ژانویه شعبه منطقه سبز خود را افتتاح می‌کند.

در این گزارش آمده است: به‌علاوه در حالی‌که بستنی آیس‌پک در سراسر عراق گسترش پیدا می‌کند، به هیچ عنوان قرار نیست که شعبه‌های فست‌فود آمریکا با عنوان‌های مک دونالد، استارباکس، برگر کینگ و نام تجاری رستوران‌های فست‌فود آمریکایی که در بسیاری از کشورهای دیگر وارد شده است در عراق گسترش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها