رئیس جدید موساد منصوب شد

نخست وزیر رژیم اسرائیل ،تامیر پاردو را به عنوان رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل منصوب کرد و او جانشین مئیر داگان شد که به دلیل شکست و ضعف موساد در دوران وی زیر سؤال رفته است.
کد خبر: ۳۶۹۹۸۳

به گزارش آسوشیتدپرس، پس از هشت سال ریاست مئیر داگان بر موساد، سازمان اطلاعات و امنیت خارجی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه، تامیر پاردو، یکی دیگر از مهره‌های پیشین این سازمان، را به عنوان رئیس جدید موساد معرفی کرد.

آریل شارون، نخست وزیر پیشین اسرائیل، مئیر داگان را به ریاست موساد برگزیده بود تا به این سازمان قاطعیت بیشتری ببخشد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو اطمینان دارد که نظر به چالش‌های پیچیده فراروی اسرائیل، تامیر پاردو از توان پیش بردن موساد در سال‌های آینده برخوردار است.

قرار بر این است که تامیر پاردو از آغاز سال 2011، یک ماه دیگر، ریاست موساد را بر عهده بگیرد.

تامیر پاردو یازدهمین فردی است که از زمان بنیان‌گذاری موساد در سال 1949، به ریاست این سازمان می‌رسد.

پاردو که 57 ساله است، در جوانی در یک هنگ به رهبری یوناتان نتانیاهو، برادر بنیامین نتانیاهو که نخست وزیر اسرائیل است، خدمت می کرد.

یوناتان نتانیاهو در سال 1976 و در جریان عملیاتی که در فرودگاه انتبه واقع در اوگاندا انجام شد، کشته شد.

تامیر پاردو که در دو روز اخیر نامش در اسرائیل بر سر زبان افتاده، از اوایل دهه شصت، پس از پایان خدمت در ارتش اسرائیل و تحصیل، به موساد پیوست و آخرین پست وی در موساد، معاونت عملیات ویژه زیر نظر مئیر داگان بود. با این حال وی دو سال پیش و زمانی که متوجه شد ممکن است پس از پایان دوران ریاست داگان برای کسب ریاست موساد شانسی نداشته باشد، موساد را ترک کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها