چهره‌ها و حادثه‌ها

حادثه‌های مرگبار زیاد است

محمود خوراکچی، فوتبالیست پیشکسوت، متولد 1349 در تهران و اهل کاشان است. او فوتبال را از تیم نوجوانان هما آغاز کرد و بعد به تیم‌های ژاندارمری، کشاورز، پرسپولیس، پلی اکریل اصفهان، ماشین‌سازی تبریز، فتح و برق تهران پیوست.
کد خبر: ۳۳۹۰۲۲

 او پس از آسیب‌دیدگی مجبور شد بازی فوتبال را کنار بگذارد و به مربیگری مشغول شود. او 4 سال مربی تیم ملی فوتسال بود و هدایت تیم‌های مطرحی چون ماهان اصفهان، تام ایران خودرو و چینی هنگام شهرکرد را به عهده داشت. او هم‌اکنون مربی باشگاه پیکان است.

محمود خوراکچی دایی مرحوم شیرمحمدزاده، بازیکن جوان و ناکام پرسپولیس است که 8 سال پیش در روز چهارشنبه‌سوری کشته شد. این حادثه یکی از تلخ‌ترین حوادث زندگی اوست: «خواهرزاده‌ام در اثر خرد شدن شیشه نوشابه روی سرش و ضربه و مرگ مغزی از بین رفت. او در تیم برق، هم‌تیمی من هم بود. مرگ او هم روی زندگی شخصی و هم زندگی حرفه‌ای من تاثیر منفی گذاشت و هنوز هم نتوانسته‌ام مرگش را باور کنم.»

در سال 1379 وقتی که خوراکچی دروازه‌بان برق تهران بود در مسابقه‌ای که با ابومسلم مشهد داشتند دچار حادثه شد. وقتی می‌خواست ضربه کرنر حریف را اوت کند به قول خودش تک پا پایین آمد و رباط صلیبی پایش پاره شد. می‌گوید: «با این اتفاق مجبور شدم بازی را کنار بگذارم و به مربیگری روی بیاورم. این باعث شد زندگی‌ام تغییر کند. البته موفقیت‌هایی که با تیم ملی فوتسال به عنوان مربی کسب کرده‌ام، جزو بهترین اتفاقات زندگی‌ام هستند.»

مرگ برادر و همسر برادر خوراکچی نیز برایش بسیار دردناک بوده است: «حادثه تلخ دیگر من مربوط می‌شود به سانحه رانندگی که برای برادرم اتفاق افتاد. لاستیک ماشینش در جاده قم ترکید و ماشین چپ شد. همسرش درجا و خودش بعد از 40 روز درگذشت‌‌.»

مرگ سیروس قایقران، دوست و هم تیمی خوراکچی نیز از حوادث تلخ زندگی اوست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها