اوباما و کامرون در صدر پولدارها

کرزی 525 دلار در ماه می‌گیرد

دستگاه مبارزه با درآمدهای نا مشروع افغانستان اعلام کرد؛حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان ماهانه 525 دلار حقوق می گیرد و حساب بانکی اش از 20 هزار دلار فراتر نمی‌رود.
کد خبر: ۳۳۵۳۸۵

به گزارش مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، این دستگاه دولتی در افغانستان با اشاره به درآمد ماهانه کرزی از پست ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرده است؛ وی کمتر از 20 هزار دلار در بانکهای مختلف سپرده دارد و دارای هیچ زمین و یا ملکی نیست.

بر این اساس، رئیس جمهور افغانستان علاوه بر حقوق 525 دلاری خود در هر ماه، 18 هزار و 762 دلار در یک حساب و 134 دلار در یک حساب دیگر در کامرز بانک آلمان دارد.

در این گزارش همچنین آمده است؛کرزی با یک بانوی پزشک ازدواج کرده که البته مشغول به کار نیست. رئیس جمهور افغانستان یک پسر نیز دارد که دارای جواهرات و وسایل زینتی با ارزش بیش از 11 هزار دلار است.
 
در گزارش دستگاه مبارزه با درآمدهای نا مشروع افغانستان اشاره به درآمدها و املاک برادران و دیگر نزدیکان کرزی در داخل و خارج افغانستان نشده است.
 
با وجود اینکه درآمد کرزی پنج برابر متوسط درآمدهای هر شهروند افغانی است، اما حقوق وی با دیگر روسای جمهور جهان به ویژه آمریکا و انگلیس  قابل مقایسه نیست.
 
بر این اساس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با 400 هزار دلار درآمد سالانه، در هر ماه بیش از 30 هزار دلار درآمد دارد. از سوی دیگر «دیوید کامرون» نخست وزیر جدید انگلیس نیز سالانه 142 هزار پوند معادل 200 هزار دلار درآمد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها