یک رمان نویس در گفتگو با جام جم آنلاین:

دوران قرنطینه بهترین زمان برای مطالعه است

داستان‌های نویسندگان جوان

در چند ماه گذشته کتاب‌های بسیاری منتشر شده که نویسنده‌های آن از بین خودمان و از نسل جوان بودند. اگر می‌خواهید با حال و هوای داستان‌های آنها آشنا شوید و ببینید نگاه یکی مثل خودتان به دنیا چطوری است این داستان‌ها را بخوانید. البته نه این‌که همه این نویسنده‌ها دقیقا به سن و سال شما باشند، اما با همان مشکلاتی دست به گریبان بودند که شما و همان شرایط اجتماعی را دارا بوده‌اند که شما با آن دست و پنجه نرم کرده‌اید.
کد خبر: ۳۲۶۲۵۷

1 ـ «شب ممکن» تازه‌ترین رمان حسن شهسواری است. شاید آثار قبلی او ازجمله «پاگرد» و «تقدیم به چند داستان کوتاه» را خوانده باشید، اما این یکی رمان است و نشر چشمه منتشرش کرده. شب ممکن دومین رمان شهسواری است. داستان درباره ماجرای زندگی منتقد و روزنامه‌نگار است، اما آدم‌های مختلف راوی داستان هستند و یک زندگی از چند زاویه مختلف روایت می‌شود. داستان چند بخش دارد و در هر بخش با راوی تازه‌ای روبه‌رو هستیم. رمان نحوه قضاوت آدم‌ها از هم و قضاوت ما از آدم‌ها را به چالش می‌کشد. قیمت کتاب 3200 تومان است.

2 ـ «عروسی بید» مجموعه داستانی از یوسف علیخانی است که توسط نشر آموت منتشر شده. مجموعه ?? داستان کوتاه نوشته یوسف علیخانی که در سال ???? به وسیله نشر آموت منتشر شد.

داستان‌های این مجموعه هم مثل مجموعه‌های قبلی در فضای روستایی اتفاق می‌افتد. کتاب‌های قبلی یوسف علیخانی به دلیل توجه او در زنده کردن یک روستای خالی از جمعیت که چند پیرمرد و پیرزن در آن زندگی می‌کنند و تمامی اتفاقات طبیعی را به مسائل ماوراءالطبیعی نسبت می‌دهند، از سوی خوانندگان و منتقدان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

«پناه بر خدا»، «آقای غار»، «هراسانه»، «پنجه»، «رتیل»، «جان قربان»، «عروس بید»، «مرده‌گیر»، «بیل سر آقا» و «پیر بی‌بی» داستان‌های مجموعه عروس بید هستند.

قیمت این مجموعه داستان 4000 تومان است.

3 ـ «جنگل پنیر» هم تازه‌ترین رمان فرشته احمدی است. این کتاب که دومین رمان او محسوب می‌شود درباره دختری است که داستان کتاب از کنکاش ذهنی او در گذشته‌اش شکل می‌گیرد؛ سفری برای پیدا کردن هویت که بعضی وقت‌ها فضاهایی پر از توهم می‌آفریند.

در این رمان می‌خوانیم: «شاید عصبانیت ناگهانی‌اش به خاطر خواب فرمانده بود. خواب واقعی، راحت و شل و ول. هنوز همان طور چانه بر زانو با دست‌های شل ‌‌شده تا روی زمین، مثلا دارد نگهبانی می‌دهد! اوف! لعنت به من که رویش حساب می‌کنم. لعنت به من که زیر بار فرمانده بودنش رفتم. سرش را دوباره زیر پتو برد تا به ادامه دادن یا ندادن، فکر کند که چیزی شبیه تندباد چادر را از بیخ و بن کند. فرمانده با ضربه‌ محکم کفش لج‌داری از خواب پرید و سرباز پریشان و ترسیده پتو را جمع کرد و تمام قد ایستاد».از احمدی پیش از این مجموعه داستان «سارای همه» و رمان «پری فراموشی» منتشر شده است.

«جنگل پنیر» را نشر ققنوس منتشر کرده و قیمتش 3800 تومان ‌است.

4 ـ «شاخ» مجموعه‌ داستان به هم پیوسته پیمان هوشمندزاده است. هوشمندزاده این مجموعه داستان را بعد از 2 سال که از انتشار «ها کردن» می‌گذرد منتشر کرده است. شاخ درباره دو سرباز است که در بیابانی در جنوب مشغول خدمت هستند و مرغ و خروسی دارند. داستان حول دغدغه‌های این دو و ماجراهای مرغ و خروس شکل می‌گیرد. شاخ 2200 تومان است.

5 ـ «یوسف‌آباد خیابان سی و سوم» نام رمانی است از سینا دادخواه و درباره دغدغه‌های نسل سوم و شیوه زندگی این نسل و نگاه آن به دنیا.

کتاب‌های زیادی هم برای در نمایشگاه منتشر می‌شوند که فعلا می‌توانید از سایت‌ها و نشریات مختلف اسم‌های آنها را در بیاورید و برای خودتان فهرست کنید. حتم دارم خیلی از نویسنده‌های مورد علاقه‌تان برای نمایشگاه کتاب جدید دارند.

نمایشگاه امسال مثل هر سال بخش‌های مختلفی دارد. پس اگر با دوستانتان وعده دیدار از نمایشگاه را دارید باید وقت بیشتری بگذارید تا مثلا سری هم به سرای اهل قلم یا سالن‌های دیگر بزنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها