مقام‌های امنیتی دبی اعلام کردند که 11 اروپایی در ترورمحمود المبحوح رهبر ارشد حماس نقش داشته‌ و پس از قتل او به کشورهای مختلف اروپایی گریخته اند.
کد خبر: ۳۱۲۳۸۸

به گزارش شین‌هوا، مظنونان شامل شش تبعه انگلیس، یک فرانسوی، یک آلمانی و سه شهروند ایرلندی بوده که به ترور محمود المبحوح، یکی از فرماندهان شاخه نظامی جنبش حماس متهم هستند.

طبق این گزارش، یک روزنامه چاپ دبی به نقل از «ضاحی خلفان تمیم»، رئیس پلیس دبی نوشت: مظنونان از کشور‌های اروپایی به دبی آمدند و پس از وقوع جرم به کشور‌های مختلف اروپایی رفتند.

رئیس پلیس دبی تاکید کرد که حکم بازداشت مظنونان به پلیس اینترپل ارسال شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که تمیم رد پای مظنونان در محل حادثه را به خبرنگاران نشان داد و در عین حال گفت که دو فلسطینی در ارتباط با این جنایت در امارات متحده عربی دستگیر شده‌اند.

بنا بر این گزارش، محمود المبحوح در هتلی در دبی با برق به قتل رسیده بود که به باور دولت امارات، این اقدام احتمالا به دست قاتلان حرفه‌ای خارجی صورت گرفته بود که پیش از پیدا شدن جسد، این کشور را ترک کرده بودند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که رئیس پلیس دبی چندی پیش به روزنامه «نشنال‌دیلی» گفته بود، در صورتی‌که بنیامین نتانیاهو ، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی تصمیم به قتل المبحوح را تایید کرده باشد، نخستین کسی خواهد بود که به دادگاه فرا خوانده می‌شود.

اگرچه تمیم به مورد خاصی که نشان از ارتباط این قتل با اسرائیل داشته باشد نکرد، ولی برادر المبحوح گفته بود که برادرش پیشتر از دو سوءقصد جان به در برده بود و به نظر می‌رسد که موساد عامل قتل برادرش است.

ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها