حادثه در جهان

برف؛ آمریکایی‌ها را در خانه حبس کرد

واحد مرکزی خبر: بر اثر کولاک شدید در آمریکا، 19 نفر جان‌باخته و 2 میلیون نفر نیز خانه‌نشین شده‌اند. توفان و بارش شدید برف، مناطق مرکزی آمریکا را فلج کرد و میلیون‌ها آمریکایی را که در تعطیلات کریسمس آماده مسافرت بودند، در خانه‌ها محبوس کرد. شبکه‌های تلویزیونی آمریکا تصاویر شماری از فرودگاه‌های این کشور را نشان دادند که هزاران مسافر به علت لغو پروازها سرگردان مانده‌اند و به دلیل مسدود شدن اغلب جاده‌ها حتی نمی‌توانند به منازل خود بازگردند. سازمان هواشناسی آمریکا پیش‌بینی کرد در ساعات آینده بر اثر وزش بادهای سنگین، جاده‌های این مناطق از لایه‌های ضخیم یخ پوشیده شده و رفت و آمد در این جاده‌ها به‌کلی غیرممکن شود. در برخی ایالت‌های آمریکا از جمله کارولینای شمالی و مینه سوتا درجه سرما به 30 درجه زیر صفر رسیده است.
کد خبر: ۳۰۲۹۵۷

کریسمس در قاره آمریکا 400 قربانی گرفت

واحد مرکزی خبر: شمار قربانیان و زخمی‌های حوادث حاشیه مراسم کریسمس در آمریکای مرکزی و جنوبی به 400 نفر رسید. بیشتر این افراد قربانی آتش‌سوزی‌های ناشی از آتش بازی، برخورد خودروها، خشونت‌های خیابانی و اقدامات جنایتکارانه شده‌اند.

سخنگوی پلیس هندوراس گفت: همزمان با برگزاری جشن کریسمس در هندوراس 32 نفر جان خود را از دست دادند. همچنین، پلیس گواتمالا نیز از کشته شدن حدود 20 نفر از جمله 3 زن در این حوادث خبر داد. در این حوادث 12 نفر هم زخمی شدند که بیشتر آنان به علت اصابت گلوله مصدوم شده‌اند و در بیمارستان بستری هستند. در السالوادور هم 19 نفر کشته و 88 نفر زخمی‌ شده‌اند. پلیس السالوادور اعلام کرد ‌13 نفر از قربانیان در خشونت‌های حاشیه این مراسم جان خود را از دست داده‌اند. در نیکاراگوئه، پاناما، کلمبیا و مکزیک هم شمار زیادی کشته و زخمی شده‌اند. پلیس پایتخت مکزیک در این جشن به حال آماده‌باش درآمد و بیش از 10 هزار مامور امنیتی در این شهر مستقر شدند که با این حال یک نفر کشته و 4 فقره آتش‌سوزی در مکزیک روی داد.

منابع بیمارستانی در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین هم از زخمی شدن 112 نفر در جشن‌های میلاد مسیح خبر دادند که وضعیت 12 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

در این باره ونزوئلا و برزیل امسال بهترین وضع را در این جشن داشته‌اند و اروگوئه و آرژانتین هر یک با تنها 2 کشته وضع بهتری نسبت به سال‌های قبل داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها