به دلیل تغییرات آب و هوایی

ادامه حیات در زمین دشوار می‌شود

نشریه علمی معتبر Nature با انتشار گزارشی در آخرین شماره خود از قرار گرفتن کره خاکی در معرض بی‌ثباتی گسترده‌ای خبر داده که به احتمال زیاد سرنوشت حیات در زمین را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
کد خبر: ۲۸۴۶۹۴

دراین گزارش با ارائه آمارهایی پیرامون وضعیت زیست‌محیطی زمین تصریح شده بروز اختلالات جدی در وضعیت آب و هوایی زمین و تحولات اکوسیستمی که تاثیری عمیق بر کیفیت هوا، سطح آلایندگی، آفت‌ها و ظهور بیماری‌های نوظهور داشته تاثیری غیرقابل انکار و برگشت‌ناپذیر بر کیفیت حیات در کره خاکی خواهد داشت.

جوناتان فولی، اکولوژیست و استاد دانشگاه مینه‌سوتا در ایالات‌متحده با گفتن این که تغییرات گسترده زیست‌محیطی تبعات گسترده امنیتی به همراه خواهد آورد، می‌گوید: گرم شدن هوا به عنوان مثال به افزایش ناگهانی سطح آب دریاها، نابودی جریان‌های اقیانوس و تغییرات قابل توجه آب و هوای مناطق مختلف از جمله وقوع سیلاب‌های شدید و از میان رفتن یخچال‌های طبیعی منجر شده است. او می‌افزاید: اسیدی شدن آب اقیانوس‌ها به واسطه جذب دی‌اکسیدکربن هوا، دشوارتر شدن شرایط زندگی برای جانداران دریایی را رقم زده است.

در مطلب منتشر شده در Nature تصریح شده عملکرد بشر موجب شده زمین در آستانه تغییراتی قرار گیرد که ادامه حیات را برای بشر و سایر موجودات زنده دشوارتر از هر زمانی در گذشته خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها