اصفهان - خبرنگار جام‌جم: صدها هکتار فضای سبز، کمربند سبز شهر و باغات ناژوان که با میلیاردها تومان هزینه احداث شده، ‌به دلیل بحران خشکسالی در حال از بین رفتن است. عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به خشکی رودخانه زاینده‌رود، خواستار اندیشیدن تدابیر ویژه‌ای در این زمینه شد.وی افزود: البته اقدامات ارزشمندی همچون آبیاری در شب، آبیاری قطره‌ای و تحت فشار، کاشت گونه‌های چمن مقاوم در برابر کم‌آبی و مکانیزم جاذب‌های آب و طولانی کردن زمان تبخیر آب با استفاده از روش پرلیت انجام شده است.
کد خبر: ۲۶۳۶۸۵

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: تمام تلاش مدیریت شهر، حفظ وضعیت سبزینگی موجود شهر است ضمن آن‌که با این وضع، توسعه فضای سبز اصفهان امکان‌پذیر نخواهد بود.

با این حال، خبرنگار جام‌جم از مدیر آبفای استان اصفهان نقل کرد که با توجه به بارندگی‌های بهاری در صورت مصرف بهینه آب از سوی مردم مشکلی برای تأمین آب شرب شهروندان اصفهانی در فصل تابستان نخواهیم داشت.

سیدمحمدرضا فخرایی، تولید آب سالم نوشیدنی استان اصفهان را در طول یک سال، بالغ بر 365 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: متوسط بارندگی در جهان 800 میلیمتر در سال است در حالی که این میزان در قاره آسیا 600 تا 650 میلیمتر، در ایران 200 تا 250 میلیمتر و در استان اصفهان فقط 120 میلیمتر در سال است.

وی درباره وضعیت فعلی آب نیز بیان کرد: درکشور ما میزان مصرف آب، 70 درصد از الگوی مصرف جهانی بیشتر است.

در همین راستا، مرمت پل خواجو با هدف جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های بیشتر در روزگار خشکسالی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: خشکسالی رودخانه زاینده‌رود، این بار به ما کمک کرد تا امکان بیابیم پی‌های پل و محل حوضچه «آرامش» در جلوی پل خواجو را برای مرمت بررسی کنیم.

مهرداد کیهان‌فر تصریح کرد: پل خواجو طی سال‌های مختلف دچار آبشستگی شده بود که مقرر شد مرمت این قسمت‌ها با همکاری سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری صورت گیرد.وی دیگر اولویت‌های مرمت پل خواجو را اصلاح پلکان بالا دست پل، مرمت سنگ‌های زیر پل و تعویض سنگ‌های شکسته شده دانست و تصریح کرد: این اقدامات مرمتی در اواخر دوره پهلوی اول صورت گرفت و به صورت غیرکارشناسی است. وی اظهار امیدواری کرد، کار مرمت پل خواجو تا نیمه مرداد ماه امسال به اتمام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها