مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اعلام کرد:

کاهش یارانه و قطع مقطعی گاز مشترکان پرمصرف

مصطفی کشکولی مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز گفت: کاهش یارانه و قطع گاز مشترکین پرمصرف که در دهکهای بالای درآمدی قرار دارند، توسط شرکت ملی گاز دنبال می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۹۵

 به گزارش فارس ، مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز در نشست خبری که صبح امروز در شرکت ملی گاز برگزار شد،ظهار داشت: این شرکت در سال 87 براساس 5 مورد سعی داشت که برنامه‌های خود را اجرا کند.

وی افزود: آسیب‌شناسی، پیدا کردن راه کار مناسب برای جلوگیری از هدر روی این محصول، فروش گاز طبیعی و توسعه گاز رسانی از اقدامات مؤثری بود که در سال 87 انجام شد.

کشکولی با اشاره به فرایند مقابله با بحران در امر گازرسانی تصریح کرد: تمرکز بر چگونگی رفع مشکلات افت فشار گاز در زمستان به دلیل مصرف بالا از اقداماتی بود که در این شرکت به خوبی دنبال شد.

وی گفت: این شرکت در زمینه اقدامات زیر بنایی نیز فعالیت‌های چشم‌گیری را انجام داد که به عنوان مثال می‌توان به تقویت و اصلاح 300 مورد از شبکه‌ها شامل احداث ایستگاه‌های جدید و خطوط تغذیه جدید اشاره کرد.

کشکولی با اشاره به حساس کردن مصرف‌کنندگان در خصوص استفاده از گاز در نیمه دوم سال خاطرنشان کرد: شرکت انتقال گاز پروژه‌های زیادی را انجام داد که مصرف‌کنندگان در نیمه دوم سال دچار کمبود نشوند.باید گفت که 10 درصد از مصرف‌کنندگان خانگی تنها 39 درصد از گاز تولیدی را مصرف می‌کنند که این 10 درصد در دهک‌های بالای درآمدی و به عبارتی 8 تا 10 هستند.

کشکولی با اشاره به اینکه باید با مشترکین پرمصرف قاطعانه برخورد کرد، اظهار داشت: اکنون به دنبال مجوز از هیئت دولت هستیم تا بتوانیم به صورت مقطعی گاز مشترکین پرمصرف را قطع کنیم.

وی تصریح کرد:‌از دیگر اقداماتی که در شرکت انتقال گاز انجام شد طرح همیار گاز بود که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش در دست اجرا است.

کشکولی با اشاره به اینکه با وزارت صنایع توافق‌هایی صورت گرفته است تا در زمان بحران تنها به بعضی از صنایع گاز رسانی صورت پذیرد ، خاطرنشان کرد: در زمان بحران اولویت گازرسانی به صنایع تنها صنایع مهم را شامل خواهد شد.

وی از دیگر اقداماتی که در سال 87 در زمینه انتقال گاز انجام شده است را راه‌اندازی کنتور هوشمند و قرائت از راه دور عنوان کرد و افزود: کاهش مراجعات مشتریان از طریق پذیرش تلفنی و پرداخت گازبها توسط سیستم اینترنت و تلفن از دیگر اقداماتی بود که این شرکت توانست به خوبی انجام دهد.

کشکولی با اشاره به کاهش حوادث ناشی از گاز گرفتگی در سال 87 نسبت به سال 86 تصریح کرد: این حوادث در سال 87 به علت افزایش اطلاع‌رسانی به شدت کاهش یافت به‌گونه‌ای که مرگ‌ومیر به علت گازگرفتگی از 398 مورد در سال 86 به 219 مورد در سال 87 رسید. در سال 87 میزان واردات گاز 14.30 درصد رشد داشته است و توانستیم به میزان 6 میلیارد متر مکعب به نیروگاه‌ها سوخت‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت انتقال گاز در سال 88 اظهار داشت: مانند گذشته اقدامات زیربنایی به طور جدی پیگیری خواهد شد و حتی در زمینه اصلاح الگوی مصرف نیز اقدامات جدی را در دستور کار داریم که به زودی نهایی می‌شود.

کشکولی با اشاره به مشترکین پرمصرف افزود: قصد داریم برای این مشترکین یارانه‌ای که آنها در زمینه گاز دریافت می‌کنند را کاهش دهیم که آن هم مربوط به دهک‌های 8 تا 10 است.

وی گفت: گازرسانی به روستاها به طور جدی ادامه خواهد یافت اگرچه گازرسانی به بعضی از روستاها به دلیل مسافت زیاد و یا جمعیت کم مقرون به‌صرفه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها